file Question Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST

11 roků 4 měsíců zpět #29411 od BAČAUKY
BAČAUKY replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
Hele kluci, to V-Stromácký srdíčko nezapřeme :heart: Já jsem přesvědčen, že to nebude dlouho trvat a SUZUKI přijde s větším obsahem okolo 1000 a všem výrobcům zase sklapne :evil: Odhaduji nejpozději 2014, která z motorek se může pochlubit takovou SPOLEHLIVOSTÍ!!! ekonomikou a cenou jako náš STROMEČEK :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
:bye:

Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, směřuje přes všechny dálky hlavně k sobě samému. Jan Werich

MILUJI ŽIVOT!!! 00420608470300 Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • BAČAUKY
  • Avatar uživatele BAČAUKY
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • MAXIMÁLNĚ MINIMALIZOVAT MOŽNÁ RIZIKA!!!
Více
11 roků 4 měsíců zpět - 11 roků 4 měsíců zpět #29407 od hooopy
hooopy replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
ja som si super tenerku skusal. Z pocitov ma najviac prekvapilo malo miesta na kolena. mam 190cm , a nemal som si kde dat kolena. jedine, ze som si sadol pomerne do zadnej casti predneho sedadla, co uz nebolo pohodlne. vaha motorky sa straca so zaradenim jednotky, klopenie v sole mi pride subjektivne na-vlas podobne ako na malom strome. Ano, podvozok je tuhši , co priadava na istote vo vyssich rychlostiach. smerovky potvrdzujem. To je krok späť do doby Krista. Plus tie lanka pred pristrojovku. to je des!!!

milo ma prekvapila ocharana proti vetru (standard plexi) . myslel som ze to bude horsie.

za tu cenu by som to nekupoval. Vobec ma to neoslovilo natolko, aby som pochopil cenovy tak velky rozdiel medzi malym stromom a touto tenerkou.

Keď Noe začal s Archou, ešte nepršalo.

alebo:

"Я не знаю, Я пиротехник"
Poslední úprava: 11 roků 4 měsíců zpět od hooopy.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • hooopy
  • Avatar uživatele hooopy
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29406 od trinidad
trinidad replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
s tím bočákem máš pravdu, taky jsem to tam nějak nemohl dobře najít.
Při dovozu je potřeba to koupit bez DPH a pak DPH přiznat u nás-takhle mi to bylo vysvětleno odborníkem.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • trinidad
  • Avatar uživatele trinidad Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29403 od BAČAUKY
BAČAUKY replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
Libore krása, :good:
díky za info,od tebe to beru víc jak od novináře!!! :) Seděl jsem na ni, ale nejel, vadila mi tam manipulace s bočním stojanem, nějak se mi tam motala řadička a když jsem se postavil do stupaček tak mi vadil výfuk. Jinak dobrý. !!!ALE POZOR!!! Při dovozu i privátním dovozu, vozidlo musí být starší 6 ti měsíců a musí mít najeto minimálně 6000 Km, jinak se finančáku platí nesmyslně DPH. :evil: Stalo se to LuboviBubovi, :secret: :wondering: chybělo mu 6 km do 6000 km. :cry:
A žes nepřijel na ORAVU mně fakt bylo líto!!! :wondering:
:bye:

Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, směřuje přes všechny dálky hlavně k sobě samému. Jan Werich

MILUJI ŽIVOT!!! 00420608470300 Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • BAČAUKY
  • Avatar uživatele BAČAUKY
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • MAXIMÁLNĚ MINIMALIZOVAT MOŽNÁ RIZIKA!!!
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29397 od trinidad
trinidad replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
já to počítal na plně natankovaný připravený k jízdě - ale u maláho GSa to velkej rozdíl není, poněvadž nemá skoro žádnou nádrž :)
V každým případě báwa v tomhle výpočtu vedou ještě společně s KTM LC8, ale to už řadím víc ke sportovním mašinám.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • trinidad
  • Avatar uživatele trinidad Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29395 od Flare
Flare replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
Doplním malé GS

F800GS 2.93 kg/kW (pokud berete suchou váhu)

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Flare
  • Avatar uživatele Flare
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
  • GS
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29392 od Roman Jakub
Roman Jakub replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
Dobře jsi to spočítal :-).

Jenom doplním, že když vezmeš BMW ADV, tak to vychází na 3,16 kg/kW, starší typ co mám já na 3,32 kg/kW

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Roman Jakub
  • Avatar uživatele Roman Jakub
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
Více
11 roků 4 měsíců zpět - 11 roků 4 měsíců zpět #29391 od trinidad
trinidad replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
Ještě jsem si udělal ze zvědavosti přepočet výkonu a hmotnosti:

DL 650.............4,31 kg/kW
DL 1000............3,22 kg/kW
Varadero...........3,89 kg/kW
Superteneré.......3,22 kg/kW
BMW 1200GS......2,88 kg/kW
Crostourer.........2,89 kg/kW

..proto mi Supertenerka přišla proti DL 1000 míň veselá - mají vlastně stejný výkon, ale DL 1000 točí v pohodě o 2000 otáček víc a má celkově větší rozsah působnosti-krom toho mají stejný kola a tudíž se Supertenerka hůř brzdí - prostě fyzika pracuje..
..ještě by to chtělo ponásobit cenama, protože takhle to vypadá, že je nejlepší BMW
Poslední úprava: 11 roků 4 měsíců zpět od trinidad.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • trinidad
  • Avatar uživatele trinidad Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29386 od trinidad
trinidad replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
info o zařazené rychlosti to nemá, ale to zrovna nepovažuju za důležitý-to člověk musí cejtit, jinak nemá na motorce co dělat...a jestli tam občas rvu sedmičku, pak je to jen upozornění abych se víc věnoval jízdě :)
800GSo je vybavený víc do terénu-taky se tam líp hodí-o tom není pochyb - jel jsem na něm už před 3,5 lety a už si to srovnání moc nepamatuju-jen vím že tam strašně foukalo a že podvozek byl parádní.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • trinidad
  • Avatar uživatele trinidad Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29383 od Flare
Flare replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
No některý věci jsou překvapující - pro srovnání s 800GS a cenou o 100 méně (hefty, počítač - má yamaha info o zařazené rychlosti?, LED, alu pořádný kryt motoru, kryty rukou s kovem od konce rukověti) ...

Pokud by to bylo o těch 75 min pak to bude zajímavý ... ale např. u nový motorky si dávat neorigo vyhřívání rukou mi přijde škoda a zbytečný zásah.

No projel bych se na tom to zase jo ...

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Flare
  • Avatar uživatele Flare
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
  • GS
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29382 od trinidad
trinidad replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
Ta co jsem měl půjčenou byla holá=zásuvka na 12V tam je+kryty rukojetí+plastový celkem pevný kryt motoru.

K tý ceně-jak jsem psal - pokud ano, tak jedině z Německa - nechápu ten rozdíl 75.000 Kč! :evil:
To dovybavení - z mého pohledu vyšší plexi + ofuky. ostatní bych si nedával v žádném případě origo. Vyhříbavý hefty bych dal Oxfordy, padáky Grave na míru jak potřebuju, nosiče a kufry Husky nebo bych upravil stávající Hepco. Originální příslušenství je dost předražený a méně funkční-spíš na okrasu.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • trinidad
  • Avatar uživatele trinidad Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29381 od Flare
Flare replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
Supertenerku jsem viděl v Yamaze a hodně se mi líbí, jako motorka je dokonce hezčí pro mě než velké GS (asi tak hezká jako malé GS) ale s lepším motorem. Škoda toho cenového rozdílu, jinak jsem o ni taky uvažoval, ale už to lezlo moc (s doplnky ke 400).

Jak jsou na tom krávoviny jako zásuvky, padáky a podobně - nebo jsi to měl v tom základu/holátko?

Spotřeba vypadá docela dobře a navíc ten kardan ... hmmm :-)

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Flare
  • Avatar uživatele Flare
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_BANNED
  • GS
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29380 od Roman Jakub
Roman Jakub replied the topic: Re: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
To je slušný, poměrně objektivní test řekl bych. Škoda, že jsi nepřijel na Oravu. Tam bys ještě prosvištěl GS a měl bys to v týdnu hezky na srovnání. Mě se Tenere na pohled docela líbí. Nikdy jsem na ní nejel, ale musí to být asi docela příjemná motorka. Hezky sepsáno. Díky.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Roman Jakub
  • Avatar uživatele Roman Jakub
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
Více
11 roků 4 měsíců zpět #29378 od trinidad
trinidad created the topic: Yamaha XT1200Z Super teneré-MŮJ TEST
včera jsem se na tom svezl, tak tady můj názor:

1/ velikost
motorka není vůbec tak velká, jak se tváří, je to hlavně tím, že my Stromáci jsme na velký motorky zvyklí, ale zkrátka když si na ní sednu, tak třeba na zem dosáhnu skoro líp než na Stromu i když má mít sedlo papírově o 25mm vyšší. Její optická velikost je dána širokými boky pod nádrží-to je fakt, jsou to velký kozy :) na jedný straně je chladič, na druhý baterka a nářadí. Zadní sedačka je o hodně výš-jízda se spolujezdcem je znát na těžišti. Maska a palubka jsou proti Stromovi menší-je to tam víc holé-podobně jako u nového Stroma ale ještě víc-skoro se to blíží BMW GS.
2/ váha
Ti co tvrdí, že váha není znát, tak mají pravdu-když stojím vedle motorky a zahejbu s ní, tak je pocitově lehčí než malej Strom. Při tlačení už to je samozřejmě jiné, ale z hlediska ovládání je opravdu těžiště perfektně nízko a v předu-tohle se povedlo na 150%. Z mého pohledu se s tím manévruje líp než s GS, protože mi nepřekážej válce což u nás krátkonohejch je věc zásadní. Při jízdě váha samozřejmě není znát vůbec a díky kratšímu rozvoru a nízkému těžišti je to na úrovni malýho Stromu (ve smyslu ovládání)
3/ posez
sedadlo má dvě výšky-já dal samo tu menší na 845mm ale jak jsem psal výše, přišlo mi to nižší než u Stroma-asi je to tvarem sedla. Sedlo jako takové není nic moc-za prvé je tvrdé jak lavice a za druhé je trochu nakloněné dopředu což bych čekal u sportovní motorky ale né tady. Není to moc a je to možná tím že jsem malej, ale ten náklon není příjemný a maličko to člověka divně šteluje-všiml jsem si toho až po půlhodince jízdy že to není ono. Vykrojení u nádrže je jinak dobré-nohy se daj pustit hned vedle motorky. Sedlo je jinak zbytečně dlouhé (z pohledu mé postavy). Lucka říkala že vzadu se jí sedí dobře, jen že má pocit víc pokrčených nohou než na Stromu.
4/ ergonomie
širší řidítka padnou dobře do ruky, já bych si je opět přizvedl a přisunul k sobě jak to mám na Stromu, ale jinak fakt dobré, pořádná trubka, kvalitní a dobře umístěná tlačítka-prostě Yamaha jak jí znám. Celkovou ergonomii bych hodnotil dobře, možná stupačky bych dal maličko dopředu, ale to by se vyřešilo posunem řidítek protože bych se automaticky pak posadil trochu jinak. Vzadu Lucku jen šíleně bolely ruce a nohy, protože chyběl topcase a tudíž chybělo opěradlo a tudíž se musela držet když jsem kapánek zatáhnul :)
5/ podvozek
čekal jsem větší komfort. Nastavil jsem si to úplně na měkko, protože jsem lehkej a i tak při přejezdu nerovností to nebylo o moc lepší než třeaba na Luborovým Stromu ( s mým to srovnávat nemůžu bo je stařičkej). Je znát že podvozek je stavěnej i na velký rychlosti-proto je tuhej. Tím netvrdím že je tvrdej-při zatížení dvěma osobama (pořád nastavení na měkko) se to při 180ti pěkně lehce pohupuje. Samozřejmě třeba při přejezdu obrubníku je podvozek parádní-má větší zdvihy tak si s tím líp poradí. Celkově bych řekl, že komfort podvozku je znát od vyšších rychlostí, u těch malých je to standard.
6/ motor
laicky - je cítit že je to úplně jiná koncepce - pocitově je to něco mezi naším dvouválem a řadovým čtyřválcem-neumím to přesně popsat. Dá se v pohodě jezdit od 2000 otáček, ale je znát, že motor má nejradši tak kolem 4000-5000. Chod je kutlivovaný, táhne postupně, jen někde kolem 3500 motor jakoby zarachotí-na tahu to znát není, ale na zvuku a vibracích ano. Co mi trochu chybělo je "srdce". nemyslím tím výkon, zvuk nebo něco měřitelného, ale ...prostě "srdce". Teď to nesrovnávám s malým stromkem-ten má srdíčko, ale s litrem. Jde o to že tady s tím se jede jakoby pořád stejně, maximální otáčky jsou myslím 7500 - motor víc nepotřebuje a práce v tom rozmezí odvede fůru a třeba ve dvou do kopce když při 180ti přidám, tak na 200 to skočí parádně a s přehledem (max jsem jel 205 protože bylo moc aut)...jenomže tam není taková ta věc, že si bublám po cestě na pohodičku a pak ve mě buchnou saze, nebo jsem na okruhu a točím pořád mezi 7-10.000..takovej ten adrenalinek tam není - ale je možný, že jsem si ho jenom netroufnul hledat..přece jenom v září mě půjčení novýho Stromka přišlo na 10.000 tak jsem se asi bál a krom toho to s 81 kW člověk musí jinak umět.
7/ ochrana jezdce
pro většinu lidí to bude špička, pro nás Stromáky je to tak na 80%, plexi je úzké a mělo by být vyšší (dá se dokoupoit o 7cm vyšší+boční náfuky) - nechápu proč se Yamaha inspirovala u plexi a sedadla u BMW..
Na nohy nefouká-má to ty velký kozy :) vadilo mi že při pojíždění ve městě se dost brzo nahodil strašně hlučný ventilátor a celkově na nohy šlo dost tepla-ale chápu že 1200 a 650 ccm je prostě rozdíl.
8/ brzdy a další věci
brzdy dobré, přední je hodně dobrá, citlivá tak akorát, zadní je tvrdší což já osobně mám rád, ABS funguje normálně, vypnout se oficiálně nedá, ale je to jako na Stromu-vyndat pojistky nebo ještě lépe vytáhnout vypínač na řidítka.
Spotřeba - ukázalo mi to 5,9 a nazval bych to kombinovanou spotřebou.
9/ Vychytávky
kontrola trakce (prokluzu) lze nastavit na off nebo na 100% zapnuto nebo na "méně zapnuto"...prostě počítač to nějak posoudí-nezkoušel jsem to.
Režimy jízdy - Touring a Sport. Touring je prostě línější, je dobrej ve městě, nebo tam kde se hodně řadí, protože motor je pocitově měkčí a nehrká to tak s váma. Jinak jednoznačně Sport i na normální jízdu.
Jinak to nemá nic zvláštního, 2 tripy, spotřebu, takový ten nižší standard.
Co je příšerné jsou ukazatele směru-kontrolky blinkrů-kdo jezdil ve starým ŠKODĚ MB tak je to podobný a na slunci to vůbec není vidět. Přístrojovka jako taková je určitě pod úrovní celé motorky-škoda, ale dneska je to moderní.

Celkový pocit...mě se designově hodně líbí, je to koncept který mám rád. Jsem příjemně překvapen z ovlatatelnosti a pocitově malé váhy, super těžiště. Podvozek je dobrý i když jsem si ho představoval jiný. Motor opět dobrý s rezervou výkonu kdykoliv ale není v něm nikde schovaný ten čertík.
Zařazením je to někde mezi velkým Stromem a Varaderem + samozřejmě to má pár let vývoje k dobru.
Řekl bych že je to motorkA vhodná na jízdu ve dvou nebo zkrátka hodně naložit a tradá - tam se pozná výkon, jistota, síla a komfort. U malých zatížení a rychlostí do ca 120 ti to moc nového nepřináší.

Ekonomika - u nás to prodávají za 355.000 - na rovinu říkám, že za to to nestojí-jedině z lásky. V německu se prodávají už i za 11.000 EUR (280.000 Kč)...a to už stojí za zvážení, protože proti malýmu Stromku kterej je za 194.000 přece jenom rozdíl je.

Libor Trinidad.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • trinidad
  • Avatar uživatele trinidad Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
Více
Powered by Kunena fórum