Question Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
15 roků 2 měsíců zpět #6772
od MILANM
MILANM replied the topic: Re:Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
Tie vracačky na 1tiež nemusím a to je rozdiel medzi Pezinskou babou a Buchlákmi.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- MILANM
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
Less
Více
- Příspěvky: 254
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 0
15 roků 2 měsíců zpět #6765
od Honzaaaa
Honzaaaa replied the topic: Re:Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
To se mi líbí, jéééééjej.....
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Honzaaaa
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Less
Více
- Příspěvky: 605
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 4
15 roků 2 měsíců zpět #6764
od Lubor
Lubor replied the topic: Re:Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
2. Ideální průjezd zatáčkou
Za běžného provozu na neznámé silnici není ideálního průjezdu. Vždy je to nějaký kompromis odhadu, rychlosti,poloměru zatáčky. Více či méně zdařilý.
Radši pomalu dovnitř, přiměřeně uvnitř a rychle ven?
Nebo radši nálet na brzdy, rychlé překlopení a po trajektorii po zadním ven
Na známé silnici je to něco jiného. Jednou si nanečisto projet úsek a přesvědčit se, že tam není nic, co nemá a pak už se dá. Ale každá zatáčka je jiná a nedá se jednoznačně říct, jak ji projet. Ale nesnáším alpský vracáky na jedničku a zbožňuju nálety s brzděním až do náklonu, odřazováním, kdy sebou zadek mrská, jak had a jiskry od stupaček, rychlosti 2 - 5 jsou pro mne ty ideální. I když jedna táhlá, projížděná na 6tku kolem 180ti mě taky bere.
Za běžného provozu na neznámé silnici není ideálního průjezdu. Vždy je to nějaký kompromis odhadu, rychlosti,poloměru zatáčky. Více či méně zdařilý.
Radši pomalu dovnitř, přiměřeně uvnitř a rychle ven?
Nebo radši nálet na brzdy, rychlé překlopení a po trajektorii po zadním ven
Na známé silnici je to něco jiného. Jednou si nanečisto projet úsek a přesvědčit se, že tam není nic, co nemá a pak už se dá. Ale každá zatáčka je jiná a nedá se jednoznačně říct, jak ji projet. Ale nesnáším alpský vracáky na jedničku a zbožňuju nálety s brzděním až do náklonu, odřazováním, kdy sebou zadek mrská, jak had a jiskry od stupaček, rychlosti 2 - 5 jsou pro mne ty ideální. I když jedna táhlá, projížděná na 6tku kolem 180ti mě taky bere.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Lubor
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
Less
Více
- Příspěvky: 169
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 0
15 roků 2 měsíců zpět #6697
od BAJZA
BAJZA replied the topic: Re:Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
Můj hladký průjezd,lehké vysednutí trochu plynu a jedu :good: Samozřejmě záleží na terénu a povrchu,i když má motorka vyšší těžiště člověk se nesmí bát(opatrně).
Please Přihlásit se to join the conversation.
- BAJZA
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
Less
Více
- Příspěvky: 64
- Obdržená poděkování 0
15 roků 2 měsíců zpět #6694
od MILANM
MILANM replied the topic: Re:Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
To pridanie ozaj pomáha.Treba sklopiť ešte viac ako si a treba pridať, ono ťa to vytiahne.Sú to ,ale zlomky sekúnd na rozhodnutie,potom už môže byť pád.V motoškole nam hovorili ešte jeden spôsob.Zmačknúť spojku a nakloniť čo najviac a že moto to zvládne.Sú to v podstate protiklady,ale ten 1.spôsob vyskúšaný a zafungoval a ten druhý snáď nebudem potrebovať.Ono je to asi o momentalnej situacii v ten moment.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- MILANM
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
Less
Více
- Příspěvky: 254
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 0
15 roků 2 měsíců zpět #6686
od traxxas
The Truth Is Out There
traxxas replied the topic: Re:Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
Tak to já neskřípu, bo mám bojara...
The Truth Is Out There
Please Přihlásit se to join the conversation.
- traxxas
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Less
Více
- Příspěvky: 2768
- Karma: 13
- Obdržená poděkování 6
15 roků 2 měsíců zpět - 15 roků 2 měsíců zpět #6669
od Honzaaaa
Honzaaaa replied the topic: Re:Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
Tak já - před zatáčkou mírně na brzdách (raději spíše ale brzda motorem) a jak už už vidím, že se z ní dostanu bezpečně ven - plyn - a v té chvíli to krásně skřípe stupačkami o zem...
Poslední úprava: 15 roků 2 měsíců zpět od Honzaaaa.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Honzaaaa
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Less
Více
- Příspěvky: 605
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 4
15 roků 2 měsíců zpět #6644
od Kokin
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Kokin replied the topic: Re:Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
Pamatuju si na trénink v Sosnový s Ondrou Lelkem. Vysvětloval oba druhy jízdy (hlavně na okruh) do zatáčky:
1. pozvolné přibrždění na průjední rychlost, na vrcholu oblouku mít motorku už pod plynem a táhnout jí ven
2. nebo jít po tečně z venkovního oblouku k vnitřní straně, ale probrzdit agresivně až na venkovní část tak, aby jela motorka na trajektorii co nejdýl rovně. Pak motorku prudce překlopit a hnedka plnej plyn zase po co nejrovnější trajektorii ven.
Na běžný silnici samozřejmě styl číslo 1.
Ale stejně mi přijde, že občas ostatní jezdí do zatáček moc rychle. Já když tam nevidím, tak se tam zásadně neženu. Částečně obdivuju, když se někdo sebevědomě hrne do zatáčky s vědomím, že kdyžtak zabrzdí. Protože já jakmile přibrzdím v zatáčce, tak mi to okamžitě rozhodí (v uvedeném pořadí) stabilitu motorky, náklon motorky, následně jízdní stopu, seběvedomí, leckdy čistotu spodního prádla.
Jak ideálně zkoušet brzdit uvnitř zatáčky? Je na to fígl? Většina pádů v zatáčce "z vyděšení", tj. když člověk přebrzdí a rozhodí mu to stopu takže ho to vynese ven, tak by se údajně dala zvládnout pomocí přidání plynu, které vrátí motorku do náklonu a stopy... Pro mě trochu stále jako kvantová teorie: asi si to umím představit o co jde, ale v praxi mi to připadá nereálný...
1. pozvolné přibrždění na průjední rychlost, na vrcholu oblouku mít motorku už pod plynem a táhnout jí ven
2. nebo jít po tečně z venkovního oblouku k vnitřní straně, ale probrzdit agresivně až na venkovní část tak, aby jela motorka na trajektorii co nejdýl rovně. Pak motorku prudce překlopit a hnedka plnej plyn zase po co nejrovnější trajektorii ven.
Na běžný silnici samozřejmě styl číslo 1.
Ale stejně mi přijde, že občas ostatní jezdí do zatáček moc rychle. Já když tam nevidím, tak se tam zásadně neženu. Částečně obdivuju, když se někdo sebevědomě hrne do zatáčky s vědomím, že kdyžtak zabrzdí. Protože já jakmile přibrzdím v zatáčce, tak mi to okamžitě rozhodí (v uvedeném pořadí) stabilitu motorky, náklon motorky, následně jízdní stopu, seběvedomí, leckdy čistotu spodního prádla.
Jak ideálně zkoušet brzdit uvnitř zatáčky? Je na to fígl? Většina pádů v zatáčce "z vyděšení", tj. když člověk přebrzdí a rozhodí mu to stopu takže ho to vynese ven, tak by se údajně dala zvládnout pomocí přidání plynu, které vrátí motorku do náklonu a stopy... Pro mě trochu stále jako kvantová teorie: asi si to umím představit o co jde, ale v praxi mi to připadá nereálný...
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
15 roků 2 měsíců zpět #6639
od Janek
Janek replied the topic: Re:Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
To je téma pro autoškolu
Zatáčku jedu v duchu "kam nevidím tam se neženu..." a když vidím: zpomalím (brzda nebo i jen ubrání plynu) abych nevyjel ze stopy, podřazení ( !!! NIKDY NE O DVA!!! ) a na konci první třetiny zatáčky za to vezmu páč se rovnováha drží nejlíp tělem ve spolupráci s plynem...(samozřejmě s rozumem)
Kdo za mnou jel (třeba po výletu do Pola v Chemnitzu na cestě zpátky když jsme stíhali Kokinovo předpisový kilíčko) tak ví jak mi to uhání..
Štěrk, nerovnost, praskliny v asfaltu ---sice s respektem ale když v tom jedu koukám daleko před sebe kam mám směřovat a neřeším...zatím se mi vždy povedlo dojet tam kam jsem před tím koukal. :secret:
Zatáčku jedu v duchu "kam nevidím tam se neženu..." a když vidím: zpomalím (brzda nebo i jen ubrání plynu) abych nevyjel ze stopy, podřazení ( !!! NIKDY NE O DVA!!! ) a na konci první třetiny zatáčky za to vezmu páč se rovnováha drží nejlíp tělem ve spolupráci s plynem...(samozřejmě s rozumem)
Kdo za mnou jel (třeba po výletu do Pola v Chemnitzu na cestě zpátky když jsme stíhali Kokinovo předpisový kilíčko) tak ví jak mi to uhání..
Štěrk, nerovnost, praskliny v asfaltu ---sice s respektem ale když v tom jedu koukám daleko před sebe kam mám směřovat a neřeším...zatím se mi vždy povedlo dojet tam kam jsem před tím koukal. :secret:
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Janek
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Pozitivní lidé jsou vítězi dřív, než hra začíná...
15 roků 2 měsíců zpět #6634
od Kuchta
Kuchta replied the topic: Re:Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
Kokin napsal:
Asi pomaleji bo nevíš co tě tam potká!
2. Ideální průjezd zatáčkou
Radši pomalu dovnitř, přiměřeně uvnitř a rychle ven?
Nebo radši nálet na brzdy, rychlé překlopení a po trajektorii po zadním ven?
Asi pomaleji bo nevíš co tě tam potká!
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kuchta
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Less
Více
- Příspěvky: 864
- Karma: 12
- Obdržená poděkování 1
15 roků 2 měsíců zpět #6627
od Kokin
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Kokin created the topic: Technika jízdy - 2. Ideální průjezd zatáčkou?
2. Ideální průjezd zatáčkou
Radši pomalu dovnitř, přiměřeně uvnitř a rychle ven?
Nebo radši nálet na brzdy, rychlé překlopení a po trajektorii po zadním ven?
Radši pomalu dovnitř, přiměřeně uvnitř a rychle ven?
Nebo radši nálet na brzdy, rychlé překlopení a po trajektorii po zadním ven?
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN