Question LPG nebo CNG v autě?
Snad ti tohle všeobecné povídání a postřehy z mojí vlastní zkušennosti alespoň trošičku pomohou. Bohužel ti nemohu napsat žádné z provozu velkého auta na E 85. Tímto se omlouvám.....
The Truth Is Out There
Please Přihlásit se to join the conversation.
- traxxas
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 2768
- Karma: 13
- Obdržená poděkování 6
http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?thread_id=7459&rowstart=0
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tom.kh
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 664
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 10
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Pavel
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 1329
- Karma: 23
- Obdržená poděkování 2
Dokud jsem před 9 lety jezdil benzin, tak jsem tvrdil, že nikdy diesela. Pak jsem si ve firmě nuceně čuchnul k TDI po dobu 8 let (ŠKODA, VW) a už jsem mu zůstal věrný a dnes si nedokážu představit, že bych jezdil benzín. Nebo když, tak něco nad 2 litry obsahu/normální osobák střední třídy. Když teď přesednu do jakéhokoliv nového benzinu pod 1,8 v normálním autě, tak mi připadá, že to prostě nejede a pořád kvedlat šalthéblem a točit a točit a skutek utek, hlavně v táhlých kopcích. Je pravda, že moderní diesel je daleko choulostivější na kvalitu/nekvalitu paliva a vyžaduje větší péči, ale pak se odvděčí. Jo holt každé má svoje.
The Truth Is Out There
Please Přihlásit se to join the conversation.
- traxxas
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 2768
- Karma: 13
- Obdržená poděkování 6
A co ta domácí (firemní ) čerpačka CNG? Nikdo se k ní nevyjadřujete. Nebylo by to zajímavé? Já to nepropočítával.
To je jednoduchý - CNG má tam mizivý počet čerpaček, že bys mohl jezdit leda do okruhu 100km kolem garáže
Zatímco LPG je na polovině čerpaček u dálnic (tady i v Evropě), s CNG se nesetkáš kromě interních areálu RWE ...
Plus další problém - CNG nádrž pojme méně paliva (počítáno na dojezd), takže ti ekvivaletní nádrž zabere více místa než LPG, a pokud budeš brát že LPG toroidní místo rezervy má 38 nebo 45 litrů, tak se dostaneš s CNG opravdu jenom na 100km a hohem domů, než ti dojde CNG.
Jen pro doplnění - samozřejmě i CNG je duplicitní pohon, takže benzínová nádrž zůstane k dispozici jako u LPG. Ale kdo by chtěl jezdit 2x dráž, když tam už zainvestoval do levného plynu, že
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
The Truth Is Out There
Please Přihlásit se to join the conversation.
- traxxas
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 2768
- Karma: 13
- Obdržená poděkování 6
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Pavel
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 1329
- Karma: 23
- Obdržená poděkování 2
Takže ideální motory jsou velký objem s větším výkonem a tím nižšími otáčkami a pohodový řidič (typical me )
Jediný odrazující je asi cena vestavby - od 30 do 50 tisíc podle výrobce. Ale dávají i na splátky.
Pokud tedy někomu diesel smrdí a nemá rád nafťáky jako já, tak LPG je rozumná investice zejména u firemního auta (dalších téměř 4 tisíce úspory za silniční daň u velkýho auta)...
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
On měl vždy pouze silný benzínový motor a do toho LPG, nyní už LPG prodává a drží cenu nejníž jak to jen jde. Jednoduché počty - 100 km na benzín - 350,-Kč (spotřeba 10 l). Na LPG - při navýšení o 10 % - 168,30 Kč. Neuvěřitelné rozdíly. On má nyní Audi A8 4,2 V8 benzín a jezdí v pohodě při klidném tempu kolem 12 litrů, někdy i méně - to dle tempa. Představa 310 koní v autě a jezdit pod 7 litrů benzínu po přepočtu - parádní, ne? A s normálním motorem, který bere kolem 8 litrů benzínu - jezdit za 4 litry na 100 km? To je jak naftový Polo od VW.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Pavel
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 1329
- Karma: 23
- Obdržená poděkování 2
A že si kurňa sjedu-to věřte...
A není v tom nijaká krádež pohoných hmot...to mi věřte.....víc nebudu zveřejňovat...ale tak jako já to dělá 90% lidí jezdících dieslem pro výdělek....
The Truth Is Out There
Please Přihlásit se to join the conversation.
- traxxas
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 2768
- Karma: 13
- Obdržená poděkování 6
Nedávno byl na Technetu test LPG Oktávky (přímo od výrobce z MB) a vycházelo to na kilometr o pár halířů méně než diesel...
Já diesel tedy už nikdy ne, ale zase je spousta lidí, co dokáží takzvaně "ušetřit" naftu v práci, takže pak to asi do osobáku může mít "kouzlo"
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Kdybych dneska kupoval nové auto, asi by to dopadlo tak, že bych koupil nějaký normální benzíňák a přímo od výrobce bych nechal dát LPG.
S dnešníma cenama benzínu mi to přijde jako rozumná investice. Protože se ti to maximálně do dvou let vrátí.
To Traxxas: Vím, že píšeš díky ceně benzínu, ale buď ti auto jezdí za 4 litry, což je asi nesmysl (když píšeš, při svižné jízdě) nebo kupuješ naftu za méně, než 23,- a to bych radši na veřejné fórum nepsal. Aby po tobě nešla hospodářská kriminálka
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Roman Jakub
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
This attachment is hidden for guests.
Please log in or register to see it.
The Truth Is Out There
This message has an attachment file.
Please log in or register to see it.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- traxxas
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 2768
- Karma: 13
- Obdržená poděkování 6
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Nádrž jsem nechal dát pod jedno sedadlo, takže zbytek se dá stále sklápět do podlahy, kromě toho jednoho vpravo.
Jezdím s tím cca měsíc, včetně cesty do Chorvatska a zpět. Díky malé nádrži (38l) je dojezd na plyn cca 200km, ale to je stejně maximum co jedu v kuse bez přestávky, takže žádná drastická změna pro mě, stavím stejně co 2 hodiny.
Stručně - zatím spokojenost. Díky velkýmu motoru to není skoro poznat že jede na LPG, seřídit to už bylo taky a spotřeba je někde kolem ekvivalentu 7 litrů benzínu (místo původních 11 litrů co to papá benzín). Výkon zůstal stejný jako s benzínem - na dovolenou jsme jeli v 6 lidech + velký pes + velký přívěs naložený věcmi takže odhadem 600 kg a i s touhle jízdní sestavou přes 3 tuny to jezdilo jak z praku
Víc o přestavbě mají na webu v servisu, kde to montovali:
http://www.neptun-harfa.cz/Town-Country/3317.html
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN