file Question LPG nebo CNG v autě?

12 roků 8 měsíců zpět - 12 roků 8 měsíců zpět #28572 od traxxas
traxxas replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
Pavle s ethanolem zkušenosti nemám, ale s meťákem ano-tom.kh ví, myslím, o co jde. Šlo o závodní motory u osminek rc aut o obsahu 2,5-4,5ccm, které na toto palivo byly přímo konstruovány (ještě s příměsí oleje a NITRA). A stejně trpěly jak Burlaci na Volze. A meťák má podobné vlastnosti jako etyl. Je to dooost agresivní srágora. Hlavně se chová až neúměrně hygroskopicky. Nasává jako houba a má velmi rychlý odpar současně s vysokým okysličením a tím podporuje neuvěřitelně rychlou korozi všech součástek tomu vystavených, které na to nejsou připraveny. Z vlastní zkušennosti mohu říci, že nejvíce trpěly ojniční ložiska a ložiska uložení klikovky. Jak se nenakonzervovalo po jízdách konzervačním olejem pajšl motoru, tak jsi nikdy nevěděl, jestli to příště vůbec pojede. Nebyla nouze ani o totálně zarezlá ložiska v řádu 14 dní. Ale šlo o motory principu 2-taktu. A pak, gumové hadice a podobné příslušenství, pokud nejsou vyrobeny jako odolné tomu chlastu, tak bobtnají, degradují atd. Navíc alkohol velmi dobře rozpouští kdejaké srágory a usazeniny a velmi dobře odmašťuje, daleko lépe než benzin. Ale to jsou moje zkušennosti z trochu jiného ranku, nicméně vlastnosti toho paliva jsou podobné a fungují univerzálně. Ještě k tomu alkoholu. Má menší výhřevnost/využitelnou energii a trochu odlišný proces hoření-je pomalejší. Proto se pro dosažení slušného výkonu přidávalo NITRO v poměru 15%-hobby až 25-35% race. Paradoxně toto okysličovadlo, podporující rychlost hoření a dobré prohoření směsi a regulovatelnost/laditelnost, ochlazovalo motor, ne naopak. To je velmi zajímavé a každého by napadl opak. Jenže NITRO je až neúnosně drahé. Nevím kolik stojí v současnosti, ale byl to ranec pohybující se v řádu mnoha stokorun za pár deci.
Snad ti tohle všeobecné povídání a postřehy z mojí vlastní zkušennosti alespoň trošičku pomohou. Bohužel ti nemohu napsat žádné z provozu velkého auta na E 85. Tímto se omlouvám..... :wondering:

The Truth Is Out There
Poslední úprava: 12 roků 8 měsíců zpět od traxxas.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • traxxas
  • Avatar uživatele traxxas
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Více
12 roků 8 měsíců zpět #28560 od tom.kh
tom.kh replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
Ahoj Pavle... Tady se to probíralo, tak se koukni...

http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?thread_id=7459&rowstart=0

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • tom.kh
  • Avatar uživatele tom.kh
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Více
12 roků 8 měsíců zpět #28558 od Pavel
Pavel replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
Ahoj všichni. Chci se zeptat, zda nemáte někdo osobní zkušenost s užíváním bioetanolu E 85 v osobním autě? Přemýšlím, zda by se nevyplatilo s autem přejít na toto palivo. Mám benzínovýho Dustera 4x4. Předokolky jsou už ve standartu upravené na používání jak benzínu, tak i etanolu v jakémkoliv poměru. Čtyřkolky na to zatím upravené z výroby nejsou, ale někteří prodejci (Auto Belda) to nabízejí za poplatek 8 tisíc kč.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Pavel
  • Avatar uživatele Pavel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Více
13 roků 3 měsíců zpět - 13 roků 3 měsíců zpět #22538 od traxxas
traxxas replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
Aha, díky za osvětu. Já tohle nevím a nikdy jsem to neštudoval...
Dokud jsem před 9 lety jezdil benzin, tak jsem tvrdil, že nikdy diesela. Pak jsem si ve firmě nuceně čuchnul k TDI po dobu 8 let (ŠKODA, VW) a už jsem mu zůstal věrný a dnes si nedokážu představit, že bych jezdil benzín. Nebo když, tak něco nad 2 litry obsahu/normální osobák střední třídy. Když teď přesednu do jakéhokoliv nového benzinu pod 1,8 v normálním autě, tak mi připadá, že to prostě nejede a pořád kvedlat šalthéblem a točit a točit a skutek utek, hlavně v táhlých kopcích. Je pravda, že moderní diesel je daleko choulostivější na kvalitu/nekvalitu paliva a vyžaduje větší péči, ale pak se odvděčí. Jo holt každé má svoje. :wondering:

The Truth Is Out There
Poslední úprava: 13 roků 3 měsíců zpět od traxxas.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • traxxas
  • Avatar uživatele traxxas
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Více
13 roků 3 měsíců zpět #22535 od Kokin
Kokin replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
traxxas napsal:

A co ta domácí (firemní ) čerpačka CNG? Nikdo se k ní nevyjadřujete. Nebylo by to zajímavé? Já to nepropočítával.


To je jednoduchý - CNG má tam mizivý počet čerpaček, že bys mohl jezdit leda do okruhu 100km kolem garáže :-(
Zatímco LPG je na polovině čerpaček u dálnic (tady i v Evropě), s CNG se nesetkáš kromě interních areálu RWE ...
Plus další problém - CNG nádrž pojme méně paliva (počítáno na dojezd), takže ti ekvivaletní nádrž zabere více místa než LPG, a pokud budeš brát že LPG toroidní místo rezervy má 38 nebo 45 litrů, tak se dostaneš s CNG opravdu jenom na 100km a hohem domů, než ti dojde CNG.

Jen pro doplnění - samozřejmě i CNG je duplicitní pohon, takže benzínová nádrž zůstane k dispozici jako u LPG. Ale kdo by chtěl jezdit 2x dráž, když tam už zainvestoval do levného plynu, že ;-)

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Více
13 roků 3 měsíců zpět #22534 od traxxas
traxxas replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
A co ta domácí (firemní ) čerpačka CNG? Nikdo se k ní nevyjadřujete. Nebylo by to zajímavé? Já to nepropočítával.

The Truth Is Out There

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • traxxas
  • Avatar uživatele traxxas
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Více
13 roků 3 měsíců zpět #22528 od Pavel
Pavel replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
Je fakt, že ceny se asi dost liší. U nás má kluk dost let firmu, nevím ale jakého výrobce dodává. Má to ale vyzkoušené právě těmi léty a čtyřválec stojí 28 tisíc, každý další válec navíc je už jen o 1 tisíc více. Takže paráda.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Pavel
  • Avatar uživatele Pavel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Více
13 roků 3 měsíců zpět #22516 od Kokin
Kokin replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
Já zatím proti LPG nemůžu říct zatím nic negativního - snad jen, že bych ho nedával do motoru 1.4 a níž, tam to může být problém s poklesem výkonu a LPG není vhodný pro honění motoru do červeného pole.
Takže ideální motory jsou velký objem s větším výkonem a tím nižšími otáčkami a pohodový řidič (typical me :-) )

Jediný odrazující je asi cena vestavby - od 30 do 50 tisíc podle výrobce. Ale dávají i na splátky.
Pokud tedy někomu diesel smrdí a nemá rád nafťáky jako já, tak LPG je rozumná investice zejména u firemního auta (dalších téměř 4 tisíce úspory za silniční daň u velkýho auta)...

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Více
13 roků 3 měsíců zpět #22513 od Pavel
Pavel replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
Jo JIrka je pouze legál. Ale kdo nemá jakoukoliv možnost legální cestou mít levnější naftu, určitě je nejlepší způsob koupit auto s benzínovým motorem a dát tam LPG. Od kamaráda vím, že se to vážně vyplatí. Cena benzínu - cca 35,-Kč a LPG cca 17,-Kč (u toho kamaráda 15,30)
On měl vždy pouze silný benzínový motor a do toho LPG, nyní už LPG prodává a drží cenu nejníž jak to jen jde. Jednoduché počty - 100 km na benzín - 350,-Kč (spotřeba 10 l). Na LPG - při navýšení o 10 % - 168,30 Kč. Neuvěřitelné rozdíly. On má nyní Audi A8 4,2 V8 benzín a jezdí v pohodě při klidném tempu kolem 12 litrů, někdy i méně - to dle tempa. Představa 310 koní v autě a jezdit pod 7 litrů benzínu po přepočtu - parádní, ne? A s normálním motorem, který bere kolem 8 litrů benzínu - jezdit za 4 litry na 100 km? To je jak naftový Polo od VW.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Pavel
  • Avatar uživatele Pavel
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Více
13 roků 3 měsíců zpět - 13 roků 3 měsíců zpět #22510 od traxxas
traxxas replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
Moc toho zveřejnit nechci.
A že si kurňa sjedu-to věřte... :bye:
A není v tom nijaká krádež pohoných hmot...to mi věřte.....víc nebudu zveřejňovat...ale tak jako já to dělá 90% lidí jezdících dieslem pro výdělek.... :blush:

The Truth Is Out There
Poslední úprava: 13 roků 3 měsíců zpět od traxxas.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • traxxas
  • Avatar uživatele traxxas
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Více
13 roků 3 měsíců zpět #22507 od Kokin
Kokin replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
Já myslím, že se Traxxas na to asi dostat může - vezmi si, že Oktávka má jenom 1200 - 1300 kg pohotovostní hmotnost, což je téměř polovina hmotnosti nějakého sedmimístného auta.

Nedávno byl na Technetu test LPG Oktávky (přímo od výrobce z MB) a vycházelo to na kilometr o pár halířů méně než diesel...

Já diesel tedy už nikdy ne, ale zase je spousta lidí, co dokáží takzvaně "ušetřit" naftu v práci, takže pak to asi do osobáku může mít "kouzlo" :-) :-) :-)

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Více
13 roků 3 měsíců zpět #22505 od Roman Jakub
Roman Jakub replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
To co píšeš Kokine vychází. Tchán jezdí po předělání na LPG také zhruba za polovic. Na to, že máš jezdíš takhle velkým autem a máš spotřebu jako malá fabia je prostě supr.
Kdybych dneska kupoval nové auto, asi by to dopadlo tak, že bych koupil nějaký normální benzíňák a přímo od výrobce bych nechal dát LPG.
S dnešníma cenama benzínu mi to přijde jako rozumná investice. Protože se ti to maximálně do dvou let vrátí.

To Traxxas: Vím, že píšeš díky ceně benzínu, ale buď ti auto jezdí za 4 litry, což je asi nesmysl (když píšeš, při svižné jízdě) nebo kupuješ naftu za méně, než 23,- a to bych radši na veřejné fórum nepsal. Aby po tobě nešla hospodářská kriminálka :P

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Roman Jakub
  • Avatar uživatele Roman Jakub
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_MODERATOR
Více
13 roků 3 měsíců zpět - 13 roků 3 měsíců zpět #22500 od traxxas
traxxas replied the topic: Re: LPG nebo CNG v autě?
No mě sice moje TDI přijde na 1,40Kč/km -kombinovaná a svižná (je to cenou paliva) ale přesto vkládám docela zajímavý jihočeský počin.... :P

This attachment is hidden for guests.
Please log in or register to see it.

:blush:

The Truth Is Out There

This message has an attachment file.
Please log in or register to see it.

Poslední úprava: 13 roků 3 měsíců zpět od traxxas.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • traxxas
  • Avatar uživatele traxxas
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Více
13 roků 4 měsíců zpět #22428 od Kokin
Kokin replied the topic: Re:LPG nebo CNG v autě?
Ještě jsem teď koukal na sumu - za necelé ty 2 měsíce najeto 4.500 km, spotřeba na LPG v průměru vychází na 2,- Kč na 1 km (u benzínu to bylo 3,9 Kč na 1 km) ... :v:

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Více
13 roků 4 měsíců zpět - 13 roků 4 měsíců zpět #22405 od Kokin
Kokin replied the topic: Re:LPG nebo CNG v autě?
Tak nakonec mám v autě LPG.
Nádrž jsem nechal dát pod jedno sedadlo, takže zbytek se dá stále sklápět do podlahy, kromě toho jednoho vpravo.

Jezdím s tím cca měsíc, včetně cesty do Chorvatska a zpět. Díky malé nádrži (38l) je dojezd na plyn cca 200km, ale to je stejně maximum co jedu v kuse bez přestávky, takže žádná drastická změna pro mě, stavím stejně co 2 hodiny.

Stručně - zatím spokojenost. Díky velkýmu motoru to není skoro poznat že jede na LPG, seřídit to už bylo taky a spotřeba je někde kolem ekvivalentu 7 litrů benzínu (místo původních 11 litrů co to papá benzín). Výkon zůstal stejný jako s benzínem - na dovolenou jsme jeli v 6 lidech + velký pes + velký přívěs naložený věcmi takže odhadem 600 kg a i s touhle jízdní sestavou přes 3 tuny to jezdilo jak z praku ;-)

Víc o přestavbě mají na webu v servisu, kde to montovali:
http://www.neptun-harfa.cz/Town-Country/3317.html

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Poslední úprava: 13 roků 4 měsíců zpět od Kokin.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
Více
Moderátoři: Mates
Powered by Kunena fórum