Important
Tažné vozíky versus skupiny ŘP





Please Přihlásit se to join the conversation.
- Janek
-
- Offline
- Super borec
-
- Pozitivní lidé jsou vítězi dřív, než hra začíná...

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
- Offline
- Administrator
-
To ano, chtít mermomocí do karavanu, tak mi nic jiného nezbyde. Ale naštěstí to výpalné za razítko dávat nemusím, karavan možná časem, zatím řeším jenom co lze vlastně táhnout za vozidlem legálně s B řidičákem.
Nezapomeň, že to není jenom BE pro mě, ale taky pro manželku a to už seš na 20 tisících a to už je nesmysl úplný, to i kdybych kradl, tak bych to za pitomý razítko (resp. 2 razítka) nedal
Jo a koukám, že jsem se seknul v cenách - komletní řidičák B (včetně celé teorie od nuly, včetně jízd, včetně zkoušek atd.) stojí od deseti. A to BE od sedmi do deseti. Takže razítko na E není dražší než samotný řidičák, ale POUZE SKORO STEJNĚ DRAHÉ, no fuj
Ale zajímavá je tedy rozprava, na co vlastně tedy ten BE potřebovat, když podle předpisu bych mohl vzít nějaký běžný auto do 2 tun (třeba Koktávku apod.) a za ní dát karavan 1,2-1,5 t a stačilo by podle toho výkladu jenom B...
Tak otázka je, co je vlastně správně, no zatím se přikláním k tomu výkladu Ministerstva, kdo jiný by se v tom maglajzu předpisů měl taky orientovat, když ne oni...
Tak sem se náhodou dostal do tohohle vlákna a řekl bych, že to tak drahý není

Please Přihlásit se to join the conversation.
- JirikM
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 333
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 4

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
- Offline
- Administrator
-
Docela mě to zarazilo, jezdím tak taky (mám vozík 900 kg na motorky), tak co to znamená. A buď ten nešťastník měl nový řidičák, nebo neschopnýho advokáta.
Viz toto:
Jakkoliv je pravdou, že od 19. ledna 2013 došlo ke změně ve vymezení rozsahu řidičského oprávnění skupiny B, zejména pokud jde o možnost řízení jízdních souprav, a to na základě nového ustanovení § 80a zákona o silničním provozu, nelze zároveň odhlédnout od přechodného ustanovení, jímž byla tato novela – zákon č. 297/2011 Sb. – provázena.
Podle cit. přechodného ustanovení čl. II bodu 1 zákona č. 297/2011 Sb. platí toto: “Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovněž k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.”
Jinými slovy to znamená, že s řidičským oprávněním skupiny B, které bylo uděleno před 19. lednem 2013 (datum prvního udělení je u dané skupiny uvedeno v řidičském průkazu), je i po 19. lednu 2013 možné řídit i jízdní soupravu s přípojným vozidlem těžším než 750 kg, pokud hmotnost jízdní soupravy nepřesáhne 3,5 tuny (pochopitelně při splnění dalších podmínek podle dosavadní úpravy).
Nové vymezení rozsahu oprávnění pro skupinu B se týká pouze oprávnění udělovaných od účinnosti uvedené změny, tj. od 19. ledna 2013. Pouze pro tato oprávnění platí následující novinky:
se skupinou B (v základním rozsahu) bude možné řídit pouze soupravy s přípojným vozidlem o celkové hmotnosti do 750 kg a celková hmotnost jízdní soupravy nebude smět překročit 3,5 tuny;
zavádí se možnost rozšíření řidičského oprávnění skupiny B tzv. doplňovací zkouškou z praktické jízdy (tj. bez teoretické zkoušky), díky které bude s oprávněním skupiny B (v rozšířeném rozsahu) možné řídit s přípojným vozidlem o celkové hmotnosti do 750 kg i jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost překročí 3,5 tuny; rozšířený rozsah řidičského oprávnění se v řidičském průkazu vyznačí u skupiny B pomocí unijního harmonizovaného kódu 96;
pro řízení soupravy s přípojným vozidel o celkové hmotnosti nad 750 kg již bude nutné řidičské oprávnění skupiny B+E.
Zdroj: Václav Špička, Autoklub ČR, viz:
http://www.doipo.cz/aktuality/obytne-karavany-novela-silnicniho-zakona/
Další info k řidičákům a připravované úpravě, aby se vrátila smysluplná varianta do 3,5 t včetně libovolného přívěsného vozíku prý připravuje Ministerstvo, viz:
http://www.adamek.cz/pick-up/pravo/tazeni-privesu-ridicak/
Trochu mě vylekalo nutnost vyhazovat peníze za rozšiřování techničáku, ale naštěstí tedy není nutno!
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
- Offline
- Administrator
-



VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
- Offline
- Administrator
-