Question Dělám ze Stromka enduro
10 roků 3 měsíců zpět #43197
od Meli
Meli replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
A neni to ztvrdnutí tlumiče přepákováním dáno spíš že tlumič působí na přepákování v jinym úhlu (víc do kolma tak má tlumič větší sílu) než s origo kostma? - zdvih může být stejný ale s kratšíma kostma je průběh tužší...
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Meli
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
Less
Více
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 5
10 roků 3 měsíců zpět - 10 roků 3 měsíců zpět #43196
od Kysin
Kysin replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
To bude peněz, za to by byla XR650 a polítal by jsi na tom všechny, vzhledem tomu že jsem si dnes koupil za 5500,- vidle z litra abych je nakombinoval z 650 tak to asi chápu to už je asi nemoc.
Poslední úprava: 10 roků 3 měsíců zpět od Kysin.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kysin
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
Less
Více
- Příspěvky: 473
- Obdržená poděkování 25
10 roků 3 měsíců zpět - 10 roků 3 měsíců zpět #43195
od tyfoza
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
tyfoza created the topic: Dělám ze Stromka enduro
Blíží se zima, tak bych zase na Stromíku chtěl trochu něco odpracovat, ať je víc ready to race na jarní sadu navigačních závodů.
Zakládám témo jako reakci na Meliho ve vláknu DL650X.
Protože mě to na V-Stromu baví.
Konečně jsem si odnavigoval po roce první akce celou sám. Teď už to chce jenom zrychlit.
Splněno:
- světlá výška dostačující - občas škrtnu, ale většinou si problematickou pasáž skočím, padlý strom se tady nechá přejet
- odlehčeno na 232kg s plnou nádrží (17kg benzínu)
- oblečeno do padacích rámů a hliníkové ochrany páček tak, že s tím můžu házet po kamení a nic se nestane
Plán na letošní zimu:
- chci 18" zadní kolo drátové, postavené na tomto středu z USA , který našel Meli. S ráfkem motokrosový 2,15" nebo 2,5". V tom ještě nemám jasno. Vypadá to, že to 18" kolo se tam plnohodnotně vejde.
- chci odlehčit výfuk
- chci hlinová madla vzadu kolem sedla - ten železný kus od Suzuki má přes 3,5kg
- rozeta 56 zubů. Teď jezdím 13/47. Chci 13/56, 15/56 a na silnici 17/56 (což odpovídá původnímu 15/47)
A témata k diskusi. A něco pro strojaře. Prosím teoretizujte!
1) co podle vás vydrží krk řízení. Předek za Supertenére je dobrý, ale dokázal bych si tam představit pořádné motokrosové upsidedown vidle. Jenže to bych pak mohl jít na předek ostřeji a mám strach, že by ten hliníkový rám nevydržel v krku řízení.
2) zvýšil jsem světlou výšku zkrácením zadních kostí - prosím nějakého strojaře - došlo tím ke zkrácení chodu tlumiče? Asi ano, když tlumič ztvrdl. Chci prodloužit zdvih zadního tlumiče. To by znamenalo fyzicky prodloužit uchycení tlumiče a dál delší kosti.
3) dají se nějak odlehčit padací rámy? Vyrobit je z něčeho lehkého a pevného? Nebo je na čase se na padací rámy úplně vykašlat a netahat zbytečnou váhu.
4) přední maska - musím zvážit kolik váží celé to uchycení přední masky a zkusit ho vyrobit odlehčené. A zrovna celou přední masku zvážím a možná zjistím, že bez ní bude líp.
5) fantazíruju o odstranění či odlehčení nádrže - nebo její výměnu za něco z plastu. Přemýšlím o tom, dát nádrž pryč a cpát vzadu na podsedlovku z každé strany nádrž na 5 litrů paliva - místa tam je. Uměl by někdo vyrobit nádrž z hliníku? Dalo by se to nahradit nějakou nádrží z plastu?
6) svody pod motorem - jde to vymyslet jinak? RP Tuning je velmi šikovný, kdyby se dal svod vést vrchem kolem pravé nohy - jako je to na scramblerech - myslím, že by dal omotat kevlarem, chránit mřížkou... To je jen nápad.
Prosím, jakékoli postřehy a nápady uvítám.
Díky.
Zakládám témo jako reakci na Meliho ve vláknu DL650X.
Tyfe technické parametry jsou na 99,9% shodné s klasickým DL650 to je jasný. Ty koukej po superenduru KTM
Nebo tě láká než zapadnout do řady bláznů na SE raději vystoupit z řady na Smrku - a ukázat všm kde jsou limity té motorky a co s tím jde udělat aby ses dostal daleko za ně...
Protože mě to na V-Stromu baví.
Konečně jsem si odnavigoval po roce první akce celou sám. Teď už to chce jenom zrychlit.
Splněno:
- světlá výška dostačující - občas škrtnu, ale většinou si problematickou pasáž skočím, padlý strom se tady nechá přejet
- odlehčeno na 232kg s plnou nádrží (17kg benzínu)
- oblečeno do padacích rámů a hliníkové ochrany páček tak, že s tím můžu házet po kamení a nic se nestane
Plán na letošní zimu:
- chci 18" zadní kolo drátové, postavené na tomto středu z USA , který našel Meli. S ráfkem motokrosový 2,15" nebo 2,5". V tom ještě nemám jasno. Vypadá to, že to 18" kolo se tam plnohodnotně vejde.
- chci odlehčit výfuk
- chci hlinová madla vzadu kolem sedla - ten železný kus od Suzuki má přes 3,5kg
- rozeta 56 zubů. Teď jezdím 13/47. Chci 13/56, 15/56 a na silnici 17/56 (což odpovídá původnímu 15/47)
A témata k diskusi. A něco pro strojaře. Prosím teoretizujte!
1) co podle vás vydrží krk řízení. Předek za Supertenére je dobrý, ale dokázal bych si tam představit pořádné motokrosové upsidedown vidle. Jenže to bych pak mohl jít na předek ostřeji a mám strach, že by ten hliníkový rám nevydržel v krku řízení.
2) zvýšil jsem světlou výšku zkrácením zadních kostí - prosím nějakého strojaře - došlo tím ke zkrácení chodu tlumiče? Asi ano, když tlumič ztvrdl. Chci prodloužit zdvih zadního tlumiče. To by znamenalo fyzicky prodloužit uchycení tlumiče a dál delší kosti.
3) dají se nějak odlehčit padací rámy? Vyrobit je z něčeho lehkého a pevného? Nebo je na čase se na padací rámy úplně vykašlat a netahat zbytečnou váhu.
4) přední maska - musím zvážit kolik váží celé to uchycení přední masky a zkusit ho vyrobit odlehčené. A zrovna celou přední masku zvážím a možná zjistím, že bez ní bude líp.
5) fantazíruju o odstranění či odlehčení nádrže - nebo její výměnu za něco z plastu. Přemýšlím o tom, dát nádrž pryč a cpát vzadu na podsedlovku z každé strany nádrž na 5 litrů paliva - místa tam je. Uměl by někdo vyrobit nádrž z hliníku? Dalo by se to nahradit nějakou nádrží z plastu?
6) svody pod motorem - jde to vymyslet jinak? RP Tuning je velmi šikovný, kdyby se dal svod vést vrchem kolem pravé nohy - jako je to na scramblerech - myslím, že by dal omotat kevlarem, chránit mřížkou... To je jen nápad.
Prosím, jakékoli postřehy a nápady uvítám.
Díky.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
Poslední úprava: 10 roků 3 měsíců zpět od tyfoza.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tyfoza
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
Less
Více
- Příspěvky: 305
- Obdržená poděkování 14
Moderátoři: Roman Jakub, Mates