Question
Dělám ze Stromka enduro
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kysin
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 473
- Obdržená poděkování 25
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kysin
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 473
- Obdržená poděkování 25
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
K vidlím- nejde mi o offroad, ale čo tak tam dať z nového litru UPSky?..alebo som na inzercí videl vidle z KTM 990SMT, ale teraz si neviem predstaviť ako by sa zmenilo chovanie na ceste. Ku zadnému tlmiču, cez zimu plánujem nový YSS...
Teraz späť k téme, ohľadom tvrdšieho zadného centrálu a prečo to tak je:
Z fyziky som mal síce len za C a bolo pred 4rokmi, ale na obrázku je názorný rozklad síl. Znázornuje to osku zadného centrálu. F1 je sila pôvodná,a F2 je sila po prepákovaní.
(sila F1 a F2 sa v skutočnosti rovná, mohol som to označiť i ako F1 a F1´, ale zmenil som číslovanie tak aby sa to nemýlilo, i keď by som to tak robiť nemal podľa matematiky).
Zmenou prepákovania sa nám zmení rozdiel uhlov, ktorý je označený pod písmenom ALFA. Ide len o schématické znázornenie, pretože skutočná poloha horného uloženia sa zmení voči tej pôvodnej.
A ďalej je rozkreslená sila F1 s osou..ide o silu kotrá pri jazde stáča tlmič, opakom tejto sily je sila, ktorá dáva tlmič do pôvodnej polohy, teda jednoducho povedané tlačí piest dolu.
Ale ide nám o stláčanie, a pocit prečo je sila tvrdšia.
Na poslednom obrázku je sila F2, zo schémy je jasne vidieť že rozklad síl je iný. Sila sa v osiach X a Y rozloží v lepšom pomere, ako u sily F1 kde väčšinu silového pôsobenia od zadného kolesa zachytávala sila FX1...
teda sila F1=√((〖Fx1〗^2+〖Fy1〗^2 )
z toho Fx1= F1.cosBETA a Fy1= F1.sinBETA
to isté platí i o sile F2 a rozloženie síly na Xovú a Y-lonovú zložku. (len s uhlom THETA)
Ku príkladu si dajte do kalkulačky F1=10N a uholBETA= 6°...a oholTHETA=20°a uvidíte ten veľký rozdiel.
V skutočností ten rozdiel uhlov nie je taký ako na obrázku, ale čo sa týka teorie to platí. Z tohoto dôvodu je tlmič pri stlačení je i pocitovo tvrdší..
Dúfam, že som sa nepomýlil nikde..a ak ano..budu za vola
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Sergej,
http://sergejdesign.blogspot.sk/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Sergej
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
-
- Příspěvky: 203
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
http://www.ch2racing.it/index.php?&set=751&dom_id=&dom_sld=ch2racing&dom_tld=it&local_page=Foto&page_id=14145&esiti_page_categoria=Foto&no_tags=1
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kysin
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 473
- Obdržená poděkování 25
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Nicméně já mám motorku od dob "JAW" a tehdy se taky každý snažil z JAWY udělat něco jiného-čopra, silnici, enduro...byť to někteří dotáhli opravdu daleko, stejně museli nakonec uznat, že je to jen JAWA-byť mnohem lepší, než ty sériové kousky. Já proto šel cestou změny motorky.
Zas na druhou stranu je super, že do toho tyf jde a nehledí na dobré rady druhých, jeho experimentování pomáhá asi více lidem, než tuší :good:
Sry za OT
Please Přihlásit se to join the conversation.
- PetrOV
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 334
- Obdržená poděkování 17
![:laugh: :laugh:](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
![B) B)](/media/kunena/emoticons/cool.png)
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kysin
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 473
- Obdržená poděkování 25
Meli napsal: A neni to ztvrdnutí tlumiče přepákováním dáno spíš že tlumič působí na přepákování v jinym úhlu (víc do kolma tak má tlumič větší sílu) než s origo kostma? - zdvih může být stejný ale s kratšíma kostma je průběh tužší...
V tomhle si totálně nejsem jistý.
Selský rozum velí, že když by se tlumič uvolňoval, tedy by se zvětšoval zdvih, tak by měl být měkčí = delší kosti. A když mně tlumič tvrdne, tak vlastně zkracuju zdvih.
Nevím to!
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tyfoza
-
Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
-
- Příspěvky: 305
- Obdržená poděkování 14
Sergej super, díky za postřehy. Na kokpitu zapracujua na váze nás obou taky.
Nádrže alternativní dobré postřehy. Díky :good:
Nechci to měnit nějak radikálně. Vidle XTZ750 zatím nechám, chtějí jen repas. Nebude to zas tak děsivě drahé.
Kysinovi a všem pochybovačům musím napsat, že na kostech zvednutý V-Strom DL 650 s vidlema z XTZ 750 je plnohodnotná konkurence 800GS nebo XRV750. A když říkám plnohodnotná, myslím to naprosto vážně. Jezdím s klukama na 950SER nebo HP2 a pořád dobré. Ta motorka je pořád lepší než já.
A EW600 - 600km offroadu za 24h jsem nezvládl proto, že jsem to podcenil. Start byl v pátek v 17h. Já se hnal v dešti na motorce po dálnici v pátek tak, abych to tak tak stihl. Zničil jsem totálně zadní C02 na kord, to mně vzalo naprosto vítr z plachet. Měl jsem za sebou 350km po asfaltu, když se startovalo. Navigace selhala, zjistil jsem, že musím buď mít GPS track nebo záznam, že to nezvládne obojí - tím jsem se diskvalifikoval hned na začátku. Bylo totálně mokro, špatně jsem si spadnul a hlavně padala morálka. Motorku jsme zvedli po půl hodině. Po startu vyletěla hromada oleje výfukem. Dolil jsem olej... A pak jsem byl tak vyšťavený, že když jsem se točil na asfaltu, sjel jsem skoro do příkopu a dvakrát zvedal motorku...
Příští rok to dám! A nesouvisí to s motorkou.
Melimu - nechci zapadnou do oranžové „šedi“ ostatních. Zatím ne.
Přátelé, je neuvěřitelné, co se dá na DL 650 jet. A to i bez 21" kola vpředu. Stačí skutečné motokrosové obutí.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tyfoza
-
Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
-
- Příspěvky: 305
- Obdržená poděkování 14
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kysin
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 473
- Obdržená poděkování 25
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
ad. 2) - ako vravia všetci, zmena uhlu, tým pádom je pocitovo tlmič tvrdší a na druhú stranu viac trpí uloženie v tých skrutkách.
ad. 3) - nemyslím že by bolo ideálne riešiť rámy daním preč..skor treba znížiť váhu u seba ako u motorky
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
ad. 4) - ak sa rieši hmotnosť, predná maska by mala ísť preč, pretože je to kus hmotnosti na 2skrutkách, a myslím že po jej odstráneni a daní tam niečoho ľahšieho by si pociťoval riadnu zmenu.
ad. 5) - niesom si istý o vhodnosti AL nádrže, hlavne kvôli špineniu hliníka. Jeden maník RacerP má SuperTenere 750 pekne prerobenú a má i poriešené nádrže. ( http://haro007.sk/wp-content/uploads/IMG_8843.jpg )Ono veľkosť nieje až tak nevýhoda, ale skôr jej umiestnenie. Keby sa z jednej nádrže spravili dve a posunuli by sa ťažiskovo nižšie by to možno bolo dostačujúce. ALe treba rátať zase s tým, že by sedlo nesedelo a museli by sa robiť i korekcie a pod. Nad ďalšou variantou by som uvažoval plastovú, buď dať vyrobiť, alebo kúpiť nejakú univerzálnu, alebo popozerať u iných endúr a takú tam zohnať.
ad. 6) - nebude ti ten svod zavadziať v mieste pre nohy?..keďže počas jazdy máš nohy stiahnuté o motorku. Skôr by som sa pokúsil si nájsť cestu inokadiaľ, ale pravdu povediac neviem kadiaľ.
Ono, trošku by som sa zamyslel i nad tým, že čo to po tomto všetkom vôbec s motorkou spraví, odľahčí sa, zmenia sa zdvihy, a celkovo jej geometria. Pri tej snahe odlahčovania by som sa i zameral na ťažisko, jeho pokúsenie sa o centralizovanie. Aby sa nestalo, že motorka bude mať veľa hmotnosti vzadu, či nejako inak. To všetko bude mať za následok pociťovo a jazdecky znova iný stroj.
Sergej,
http://sergejdesign.blogspot.sk/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Sergej
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
-
- Příspěvky: 203
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
- Kysin
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 473
- Obdržená poděkování 25
- Kysin
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 473
- Obdržená poděkování 25
![:-) :-)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kysin
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 473
- Obdržená poděkování 25
S tuhostou je to tak ako pise Meli. Jednoducho kyvacka nan tlaci za inu paku.
Preto sila potrebna na zmacknutie je ina - cize zda sa maksi alebo tuhsi.
Chod tlmica sa samozrejme neskrati - ale kedze ide o inu paku - prevod - tak na tom istom zdvihu tlmica sa zmeni chod konca kyvacky - cize kolesa.
O tuhosti krku ramu sa da len teoretizovat kedze to nikto este neodskusal
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Kazdopadne co sa tyka duraloveho prevedenia tam problem byt nemusi - maju to uz hadam vsetky japonske MX motorky.
Co sa tyka zadneho vypletaneho kolesa - ten naboj je fest drahy.
Myslim ze rozumnejsie by bolo pockat nakolko vyjde naboj ci aj cele koleso z DL650X a pouzit to.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- vladom
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 458
- Obdržená poděkování 27
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kysin
-
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
-
- Příspěvky: 473
- Obdržená poděkování 25