Question Dělám ze Stromka enduro
Please Přihlásit se to join the conversation.
- barvajs
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 732
- Karma: 12
- Obdržená poděkování 11
NaNoWo napsal: člověče Týfo kolik jsi už do vylepšováků narval kaček? :good:
Budeš asi překvapen, ale není to tak děsivé, jak to vypadá. Tedy pokud řešíme náklady na úpravy a nikoli provozní a spotřební věci.
Předek XTZ750 komplet - vidle, kolo, brzdy, delší osa předního kola, blatník - 10tis. korun
Prodloužení předních trubek a kratší kosti - 4tis.
Místo budíků dva palubní počítače AST vlastní výroby.
Ale něco se vrátilo - vlastně ono to tak nějak zaplatilo samo sebe.
Přední kolo DL650 netknuté včetně brzdových kotoučů jsem poslal dál za 9tis.
Netknuté přední vidle za 6tis.
Budíky šly do světa za 5tis.
Taky origo blatník, přední brzdiče.
Horší to bylo letos - vypletení předního kola XTZ750 na 19" ráfek; nový výfuk; a teď mě čeká zadní 18" kolo, kvůli kterému potřebuju mít delší tlumič a ne upravit výšku jenom na kostech. Proto ta poslední změna. A taky už pokukuju po pořádném zadním tlumiči Ohlins, jak má Barvajs.
Stejně nejvíc stál benzín
Pěkných devadesát tisíc kilometrů za čtyři sezóny. Loni jedenáct víkendů na navigačních závodech...
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tyfoza
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Příspěvky: 305
- Obdržená poděkování 14
Please Přihlásit se to join the conversation.
- NaNoWo
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK4
- Příspěvky: 119
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 0
Roman.V díky! :good:
Je to LEPŠÍ než zkracování kostí, tlumič s tím líp tlumí. Nečekal jsem takovou změnu. S tím prodloužením tlumiče a origo kostma je světlá výška nezatížené motorky v nejnižším místě na držáku šusplechu/krytu motoru 23cm, takže pořád stejná jako KTM990ADV.
Kratší kosti nějak měnily průběh tlumiče, bylo to celkově tvrdší. Prostě dobré. Ale s když se takto prodlouží tělo tlumiče a přepákování zůstává stejné, tak je to výborné. Konečně změna podvozku, které je jednoznačně pozitivní.
Nechal jsem origo kosti, dávat delší není třeba, pokud je zároveň namontováno prodloužení předních trubek od Kysin/Marcelus...
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tyfoza
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Příspěvky: 305
- Obdržená poděkování 14
Please Přihlásit se to join the conversation.
- vladom
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 458
- Obdržená poděkování 27
A je to. Rozeta 56 zubů, řetěz 124 článků.
Původní úvaha byla, že budu střídat malá kolečka 15z a 17z. Ale v offroadu řetěz vydrží maximálně 10tis. km.
Tak nakonec bude lepší střídat rozety 56z a 47z (i s unašečem).
Jenom potřebuju dva řetězy se rozebiratelnou sponou 118 článků a 124 článků...
Taky jsem musel objevit způsob, jak pohodlně řetěz se sponou složit
Už se těším na 18" zadní kolo. Ráfek 18×2.15/36 mám, střed přiveze kámoš z USA v létě.
Taky chci pro srandu otestovat převodový poměr 13/56. To bude stunt ride jak vyšitý :yes: Snad konečně dostanu malé Stroma na zadní pouhým otočením plynu...
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tyfoza
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Příspěvky: 305
- Obdržená poděkování 14
barvajs napsal: Já taky netvrdím že s tím naším mrdanim do kila po lese to je problém. Jen se fabrika sichruje. U motorek 200 v městě a 300 z místa už by to asi mohlo bejt na pováženou,tam asi budou jiný odstředivý síly. Roky se to používalo a problémy nebyly, spíš to byla taková poznámka z praxe,která mě tehdy překvapila.
No jo, do terénu ok. Ale plánuju na cestování po Evropě nasadit řetěz 118 článků, tovární převodový poměr a řetěz bude zase se sponou. Uvidím, otestuju.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tyfoza
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Příspěvky: 305
- Obdržená poděkování 14
Please Přihlásit se to join the conversation.
- barvajs
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 732
- Karma: 12
- Obdržená poděkování 11
barvajs napsal: Jen k té spojce řetězu. Onehdá jsem chtěl od Georginga koupit v Pardubické prodejně ČZ (Georging v Pardubkach pracuje a ja to tam v práv.dob. nestihnu)spojku abych měl sichr na dovču do Rumunska. Pán mu řekl že ty rozebíratelný spojky nesmějí prodávat...na tyhle silnější řetězy.
na hobby stunt ride se normálně spojky s pérkem používají - i kdyby to pérko vypadlo, stejně se ti řetěz nerozpojí... takže se nebojím, zatím... :secret:
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tyfoza
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Příspěvky: 305
- Obdržená poděkování 14
Please Přihlásit se to join the conversation.
- barvajs
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 732
- Karma: 12
- Obdržená poděkování 11
vladom napsal: No jazdim zavodne na lahkom endure 15-rokov ale nastastie mi spojka nikdy nezoskocila
....
Teraz je skor problem ze ako je ten clanok sirsi - tak sa vie ta spona viac odierat (vratane capov) - az ostane dost tenka na stranach - tak viem v polke sezony vymenit spojku za novu.
Dík za tip. Budu to sledovat.
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tyfoza
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Příspěvky: 305
- Obdržená poděkování 14
Ked som zacinal ma tiez niektori strasili - tak som si dokonca popod nu vsuval tenky pliesok a ten zhora zdola ohol okolo spony.
Ale neskor uz nie.
Teraz je skor problem ze ako je ten clanok sirsi - tak sa vie ta spona viac odierat (vratane capov) - az ostane dost tenka na stranach - tak viem v polke sezony vymenit spojku za novu.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- vladom
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
- Příspěvky: 458
- Obdržená poděkování 27
Jezdím offroad s převodovým poměrem 13/47 a to malé kolečko je prostě moc malé, zabírá méně zuby a vylamuje se. Loni to bylo přes týden 2–3× trénink, každý druhý víkend něco většího a bylo ňom. Odhadem 3000 kilometrů vydrží. Olámal jsem tři...
No a pochopitelně řetěz se tře o kyvku, to se taky muselo řešit atd atd.
A malé kolečko řetěz pekelně vytahuje, takže vydrží tak 8-10tis. km. To jsou dva řetězy za rok...
Řešení - nechat kolečko 15 zubů a vyrobit větší rozetu.
No a protože to jde, tak jsem dal 56 zubů - a převodový poměr vzroste ještě o kousek 3,615 bude 3,733. Znamená to, že dvojka bude opravdu na výjezdy ta pravá rychlost.
Výroba rozety stála 990,- je kalená a pozinkovaná.
Dneska jsem objednal delší řetěz - jdu do řetězu se DID 525 VX se sponou, aby se dal sundat.
Tak budu mít řetěz na silnici, kolo+rozetu na silnici na cestování.
A řetěz delší, větší rozetu a kolo na offroad.
Tam budu mít komplet dvě zadní kola, s brzdovým kotoučem, unašečem rozety a rozetou.
A na večer mizím do garáže předělat vodítko řetězu, protože ta velká rozeta je FAKT velká.
P.S. co se týká spony na řetězu, tak je to opravdu ok; s jedním rizikem, když máš vodítko řetězu a jedeš v hluboké drážce ve výjezdu a ta drážka tlačí na vodítko řetězu a to se opře o řetěz zboku. A když zastavíš zrovna tak, že ta spona je před vodítkem, popojedeš dozadu a o to vodítko řetězu tu sponu vycvakneš.
Toto je předaná kolegova zkušenost z endura na lehkých motorkách...
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
http://tyfoza.blogspot.com/
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tyfoza
- Topic Author
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK5
- Příspěvky: 305
- Obdržená poděkování 14
Please Přihlásit se to join the conversation.
- roman.v
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK4
- Příspěvky: 82
- Obdržená poděkování 1
Please Přihlásit se to join the conversation.
- roman.v
- Offline
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK4
- Příspěvky: 82
- Obdržená poděkování 1