exclamation-circle Important technické okénko

1 rok 6 dní zpět #51191 od Jára Cimrman
Jára Cimrman replied the topic: technické okénko
Měl jsem R1100 R a krom ložisek diferáku a běžného seřízení nebyl problém. Koupil jsem R 1150 Rockster, v Praze u Národního divadla se vysypal diferák a na Slovensku přestalo fungovat ABS navíc dual s posilovačem. Oprava u kamaráda který v BMW dělá vyšla na 19000 a to to šlo opravit. Nový by vyšlo na nesmyslných 1300 dolarů. No a nakonec R1150 RT. Kulový čep přední vidlice a ložisko krku řízení, ukroucený kardan a s tím jehlová ložiska uložení diferencialu a nakonec když jsem ji prodal tak mi nový majitel volal že mu odešlo ABS a že chce slevu nebo vrátit motorku. Nakonec jsme se dohodli nechal si dual s ABS vymontovat a předělat na klasický brzdy. To už jsem měl litrovýho Stroma, Mates mi ho za 5000 komplet zkontroloval, vyměnil filtry, ventily svíčky kapaliny atd. a od té doby jezdím. Jízdní vlastnosti BMW jsou supr, motorka se nepotápí při brždění nemotá se ve vyjetých kolejích motor má velmi dobrý dynamický vlastnosti a hodně si nechá líbit ale v létě problém v kolonách s teplotou a po zkušenostech obava zda dojedu. Bude mi 64 roku a už toho asi moc nenajezdím ale zatím v létě jezdíme s manželkou na dovolené a tak chci jezdit tak nějak v klidu a bez nervů. Čusky. J.C.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
1 rok 5 dní zpět #51192 od Roman Jakub
Roman Jakub replied the topic: technické okénko
To Jára Cimrman: naprosto chápu, že tě tohle otrávilo. To by mě taky nebavilo. Stromek je sázka na jistotu, to tady všichni víme :-).

To Wolf: Já upřímně ani nevím, že tam nějaký optický vlákna v těch vodnících jsou. Vodníci se mi nelíbí. Ani co o tom slyším, ani jak to vypadá. Jsem rád, že nemusím řešit koupi motorky. Měl bych teď děsný problém. Ale určitě bych se chtěl svézt na nové Africe. Hodně se toho taky pro mě při výběru motorky změnilo tím, že Péťa začala jezdit na svý.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Roman Jakub
  • Avatar uživatele Roman Jakub
  • Away
  • Moderator
  • Moderator
Více
1 rok 4 dní zpět #51193 od Wolf
Wolf replied the topic: technické okénko
Jo ta Afrika Twin trikolora je úúúúžasná, už asi půl roku po ní pokukuji ;-) . A chápu ten tvůj problém v eventuálním rozhodování o novém stroji, ale věř mi návrat zpět z brambor na stromy (nové) není vůbec špatná volba. Měl jsem to štěstí se svézt na novém bramboráku (jako skútr) i sterém 2010 a novém litrovém stromu a rozhodně bych šel do stromka, sice s drobnou úpravou plexiskla, ale jinak ta motorka je dle mě lepší, lehčí, hravější. A teď před vánoci bych bral nějaký pořádný stromeček, já koupil jedli :laugh: .

Smích chytré lidi léčí a jen blbce uráží.
! Lepší je být mrtvý, než druhý !
"Jezdi, aby jsi žil, žij aby jsi jezdil"

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
1 rok 1 den zpět #51206 od Newman
Newman replied the topic: technické okénko
Když jste tady zmínili AT, mohu se s vámi podělit o mé zkušenosti po krátké sezóně, kdy jsem najel něco málo přes 11.000km, pouze kolem komína, letos nebyla možnost někam vyrazit. Opakuji, jsou to moje poznatky, nejsem žádný testman a porovnávám s předchozím stromkem:

Klady:
- velká kola, dlouhé zdvihy, průchodnost terénem,
- velký rejd (opravdu se to hodí, otočím se na pětníku)
- přes velkou celkovou hmotnost, výborná ovladatelnost a manévrovatelnost, nízké těžiště
- nízká spotřeba (v průměru 4,15 l/100km, pokud jsem jel kochačku pouze asfalt, dostal jsem se i pod 4l/100km, v lehkém terénu 4,5l/100km)
- dobře odstupňovaná kontrola trakce a možnost jejího vypnutí
- led světla a blinkry, dobrá svítivost a hlavně viditelnost v provozu
- dělené sedlo, možnost nabalit na zadní část například rolku
- vypínatelné ABS zadního kola
- zvuk motoru/výfuku
- překvapivě odolný kryt motoru
- kvalitní plasty a lakování (z laku jde dobře umýt hmyz i po několika týdnech)

Zápory:
- složité odstrojování předních plastů (když sundám i masku světel, je to 26 šroubů a 18 nýtů!)
- tool box, do kterého se nevleze více potřebného nářadí (třeba klíče na kola)
- spínač blinkrů není v ideální poloze, musím se k němu palcem natahovat
- při stoji ve stupačkách je výfuk a jeho krycí plast příliš blízko, takže se pata dotýká (malé stupačky mi oproti jiným zatím nijak nevadí)
- velké proměřování tachometru (reálných 50km/h je při 55, 90km/h při 99, 175km/h při 193 atd)
- nutnost znovu nastavovat stupeň kontroly trakce po vypnutí zapalování
- převodovka vyžaduje kopání kvaltů, jinak tam občas padne falešný neutrál

AT je přes pár nedostatků velmi dobrá motorka, pro můj způsob ježdění bych řekl ideální. Největší její nevýhoda je, že i když si předem řeknu: "Dnes jedu jenom asfalt!", stejně si zahne na první polňačku a zpátky se jí nechce. Ale co mě asi vytáčí nejvíc, je to velké proměřování tachometru, už jsem dospělý jedinec schopný převzít vlastní odpovědnost a tak bych rád vždy věděl, kolik jedu, bez toho, abych si to musel v hlavě přepočítávat anebo se dívat na navigaci.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
Powered by Kunena fórum