Question
Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Držíte řidítka pevně, nebo volně?
A pevně v zápěstí, nebo celou ruku?
Co páčky, spojka jenom když se spojkuje, nebo celou jízdu? A kolika prsty spojku mačkáte?
A co přední brzda - celou jízdu prsty na páčce, nebo jenom při brzždění? Mačkáte všemi 4-mi, nebo jenom některými?
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
Topic Author
- Offline
- Administrator
-
4. Držení řidítek a poloha při jízdě?
Držíte řidítka pevně, nebo volně?
A pevně v zápěstí, nebo celou ruku?
Co páčky, spojka jenom když se spojkuje, nebo celou jízdu? A kolika prsty spojku mačkáte?
A co přední brzda - celou jízdu prsty na páčce, nebo jenom při brzždění? Mačkáte všemi 4-mi, nebo jenom některými?
1. Řídítka držím spíš volně bo by mi za chvilku upadly ruce v křeči
2. Když už tak asi v rukou
3. Spojku jen když spojkuje a mačkám ji 3 prsty bo mám malé ruce
4. Brzdu jen při brždění....přibržďuju 2 prsty a brzdím na tvrdo 4
Sem zvědavej co z toho bude!!

Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kuchta
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 864
- Karma: 12
- Obdržená poděkování 1
Já většinou volně, ale na dálnici nad 150 kmh už raději zpevňuju i v loktech, abych bránil případnému kmitání, ve 170 už mi strach nedovolí zvolnit ruce.
2. A pevně v zápěstí, nebo celou ruku?
Většinou jenom v zápěstí, na dálnici celá ruka.
3. Co páčky, spojka jenom když se spojkuje, nebo celou jízdu? A kolika prsty spojku mačkáte?
Skoro pořád mám ruce na spojce i brzdě, kromě dálničních přesunů. Držím spojku 2 prsty (jedním jí neumáčknu

4. A co přední brzda - celou jízdu prsty na páčce, nebo jenom při brzždění? Mačkáte všemi 4-mi, nebo jenom některými?
Stejně jako spojka - většinu doby jsem si zvyknul jezdit s 2 prstama i na brzdě. Chvíli jsem jezdil jenom s jedním (ukažováčkem), ale nemám v něm takovou sílu na extrémní brzdní při krizovce, za běžnýho provozu by to stačílo, ale jednou mě to málem vytrestalo. Takže teď skoro nonstop (kromě dálnice) s 2 prsty.
Napadá mě otázka zejména s těmi prsty jaký máte zkušenosti s citem v rukou. Protože když člověk drží motorku jenom částí ruky, tak trochu ten kontakt s řidítky mu to ubírá. Nemáte ten pocit? Možná je to ještě umocněný, že jezdím nonsto s crampbusterem na rukojeti, který taky trochu zabraňuje styku celý dlaně s řidítkem.
Ze začátku jsem jezdíval s rukama na řidítkách a na páčky jenom když bylo potřeba - přišlo mi divný ty řidítka nesvírat pořád.
Po čase jsem si zvyknul mít skoro stále prsty na páčkách, ale je to zase daň o menším citu v rukou (subjektivně) - třeba do zatáčky. Jak ostatní ty s větší praxi?
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
Topic Author
- Offline
- Administrator
-
Brzdit zásadně jen 2 prsty...kdo tam dá 4 je sebevrah (dvojitá kotoučovka je dostatečná záruka, že to dva prsty zvládnou...) Spojka celou rukou pokud řadím 1...od 2 po 6ku stačí dva prsty se spojkou napůl ale v přesný koordinaci s řazením...
Podřazení po snížení rychlosti a při nejnižších otáčkách, bez "meziplynu" (někdy i s ním

Hlava neustále něco sleduje a vyhodnocuje...
Spolujezdec sleduje okolí, podává nápoje nebo spí...

This image is hidden for guests.
Please log in or register to see it.
This message has an attachment file.
Please log in or register to see it.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Janek
-
- Offline
- Super borec
-
- Pozitivní lidé jsou vítězi dřív, než hra začíná...

The Truth Is Out There
Please Přihlásit se to join the conversation.
- traxxas
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 2768
- Karma: 13
- Obdržená poděkování 6
Ale co třeba naklánění do stran?
Já do pomalých občas paradoxně nechávám naklopit motorku a sám sedím nahnutý ven, že je hlava skoro vzpřímeně. A naopak do rychlých zase se nakláním dovnitř zatáčky kvůli těžišti.
Ale kdysi jeden tester napsal, že V-strom není stavěnej na vysedávání apod. - že to chce udržovat standardní posed a jenom kroužit zatáčky...
Jak to řešíte vy? Nakláníte se víc než motorka do strany?
VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
Topic Author
- Offline
- Administrator
-

Please Přihlásit se to join the conversation.
- Honzaaaa
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 605
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 4
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tom.kh
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 662
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 10

Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kuchta
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 864
- Karma: 12
- Obdržená poděkování 1
Please Přihlásit se to join the conversation.
- MILANM
-
- Offline
- Fajny borec
-
- Příspěvky: 254
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 0

Jinak s tím koukáním do zatáčky: při svižnějším tempu na okreskách jsem zjistil, že to nejde, protože to brzo smrdí průserem díky našim tankodromům, takže nejefektivnější je pro mě překlikávat zrakem-asfalt-jáma-spára-hrbol atd-a dopředu tam kam chci jet a když se mi zdá, že jsem dlouhej, tak švenknu očima přímo do bodu kam chci a podržím je tam. Na pěkný silnici to mám obráceně-koukám o dost dál dopředu do zatáček a vím, že asfalt je OK. Plyn přidávám z 90% rozumně, co motor pobere. Před zatáčkou brzdím včas motorem nebo i oběma brzdami-dle okolností a když už vidím na průběh a výjezd, začínám akcelerovat.¨Občas se mi stane, že najedu pomaleji-holt blbej odhad, takže motka má občas snahu padnout dovnitř zatáčky, tak si holt přidám plyn a dorovnám. Zase líp, než když zjistíš v zatáčce opak.....

To jsou moje postřehy, vím, že dělám stejně hafo chyb a možná je něco z toho, co jsem napsal taky chybou.
Jo a sorry, že jsem to všechno napsal sem, nechce se mi to rozepisovat do jednotlivých témat.....

PS: jo a taky nesnáším jízdu v koloně, jak psal Pavel, ze stejného důvodu. Pro mě je dostačující kolona 2-3 motorek...



UF omlouvám se všem za takovou jiráskovu Lucernu, co jsem tady zplodil.....



The Truth Is Out There
Please Přihlásit se to join the conversation.
- traxxas
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 2768
- Karma: 13
- Obdržená poděkování 6

Přesně tohle si od toho slibuju, takovou sebereflexi, co pomáhá si uvědomit to, co člověk asi podvědomě/vědomě dělá dobře či naopak.
Ono je dobrý to takhle vcelku napsat a popovídat si o tom.
Motorky jsou věc mírně na chlapskou ješitnost a bál jsem se, že nikdo nebude chtít povídat třeba i to "co mu tak nejde" a jenom se sejdou rady vyježděných kabrňáků typu "trénuj a nemudruj".
Taková rozborka mi totiž docela pomáhá zpětně se snažit zjistit i vlastní chybky, protože jinak se člověk zlepšuje příliš pomalu, nebo za cenu chyb a je lepší se snažit použit i od ostatních - jsem se i trochu bál, jestli nejsem divnej a jestli jenom já se občas pitvám v tom, proč nejezdím líp

Slučování nevadí - jenom těch témat je víc, tak by ten topic měl 300 stran, tak když má někdo jenom tip na jednu věc, nebo poznámku, tak je lepší to psát samostatně.
Takovýhle soupisy je lepší naopak číst v kuse

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
Topic Author
- Offline
- Administrator
-



Měl jsem spíš strach, jak píšeš, že se tu do mě pustěj "kabrňáci"....

The Truth Is Out There
Please Přihlásit se to join the conversation.
- traxxas
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 2768
- Karma: 13
- Obdržená poděkování 6


Řídítka držím většinou volně s tím, že na spojce mám 3 prsty a na brzdě jen 2. Když už jde do tuhého, tak mám obě tlapy na páčkách

Před zatáčkouvětšinou přibřžďuju jen motorem a přední brzdou.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- kaskoo
-
- Offline
- Fajny borec
-

Jeste zive si pamatuju, kdyz mi vytahli noveho Stromka z prodejny a ja s nim mel odjet. Rikal jsem si, kde je muj instruktor? Co ja ted? Od te chvile mam neco pres 10000 spokojenych kilometru.
Zprvu to bylo hodne krecovite, ramena, lokty, ruce, prsty pekne tuhe. Pokud si noha zvykla, kde je radicka.. to bylo. Nemluvim jeste, kdyz jsem to dvou tydnech koupil motobotky, no to najit v tuhe bote tu prtavou pacicku...

Po 4000 jsem se s holkou vybral na dovolenou do Chorvatska (dovolena paradni


Ted je to vsechno zase kousek lepsi, drzeni se uvolnuje, jak pisete v zavislosti od terenu a rychlosti zase trosku zmocni, ale uz asi zadna krec.
Prsty mam na riditkach a po spojkovani ihned ukladam zpatky na riditka, spojku mackam vsemi ctyrmi. Brzdu asi napul dvema/ctyrmi, zalezi od toho proc pribrzduju/brzdim. Vpravo taky prsty jinak porad na riditkach. :dance4:
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Jeffko
-
- Offline
- Skoro borec
-
- Příspěvky: 74
- Obdržená poděkování 0