question-circle Question Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce

9 roků 2 měsíců zpět #6631 od Kokin
Kokin created the topic: Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
4. Držení řidítek a poloha při jízdě?

Držíte řidítka pevně, nebo volně?
A pevně v zápěstí, nebo celou ruku?
Co páčky, spojka jenom když se spojkuje, nebo celou jízdu? A kolika prsty spojku mačkáte?
A co přední brzda - celou jízdu prsty na páčce, nebo jenom při brzždění? Mačkáte všemi 4-mi, nebo jenom některými?

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Více
9 roků 2 měsíců zpět #6632 od Kuchta
Kuchta replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Kokin napsal:

4. Držení řidítek a poloha při jízdě?

Držíte řidítka pevně, nebo volně?
A pevně v zápěstí, nebo celou ruku?
Co páčky, spojka jenom když se spojkuje, nebo celou jízdu? A kolika prsty spojku mačkáte?
A co přední brzda - celou jízdu prsty na páčce, nebo jenom při brzždění? Mačkáte všemi 4-mi, nebo jenom některými?


1. Řídítka držím spíš volně bo by mi za chvilku upadly ruce v křeči
2. Když už tak asi v rukou
3. Spojku jen když spojkuje a mačkám ji 3 prsty bo mám malé ruce
4. Brzdu jen při brždění....přibržďuju 2 prsty a brzdím na tvrdo 4


Sem zvědavej co z toho bude!! :blush:

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
9 roků 2 měsíců zpět #6637 od Kokin
Kokin replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jez
1. Držíte řidítka pevně, nebo volně?
Já většinou volně, ale na dálnici nad 150 kmh už raději zpevňuju i v loktech, abych bránil případnému kmitání, ve 170 už mi strach nedovolí zvolnit ruce.

2. A pevně v zápěstí, nebo celou ruku?
Většinou jenom v zápěstí, na dálnici celá ruka.

3. Co páčky, spojka jenom když se spojkuje, nebo celou jízdu? A kolika prsty spojku mačkáte?
Skoro pořád mám ruce na spojce i brzdě, kromě dálničních přesunů. Držím spojku 2 prsty (jedním jí neumáčknu :-( ) a ty 2 prsty tam mám celou dobu lehce opřený.

4. A co přední brzda - celou jízdu prsty na páčce, nebo jenom při brzždění? Mačkáte všemi 4-mi, nebo jenom některými?
Stejně jako spojka - většinu doby jsem si zvyknul jezdit s 2 prstama i na brzdě. Chvíli jsem jezdil jenom s jedním (ukažováčkem), ale nemám v něm takovou sílu na extrémní brzdní při krizovce, za běžnýho provozu by to stačílo, ale jednou mě to málem vytrestalo. Takže teď skoro nonstop (kromě dálnice) s 2 prsty.

Napadá mě otázka zejména s těmi prsty jaký máte zkušenosti s citem v rukou. Protože když člověk drží motorku jenom částí ruky, tak trochu ten kontakt s řidítky mu to ubírá. Nemáte ten pocit? Možná je to ještě umocněný, že jezdím nonsto s crampbusterem na rukojeti, který taky trochu zabraňuje styku celý dlaně s řidítkem.
Ze začátku jsem jezdíval s rukama na řidítkách a na páčky jenom když bylo potřeba - přišlo mi divný ty řidítka nesvírat pořád.
Po čase jsem si zvyknul mít skoro stále prsty na páčkách, ale je to zase daň o menším citu v rukou (subjektivně) - třeba do zatáčky. Jak ostatní ty s větší praxi?

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Více
9 roků 2 měsíců zpět #6638 od Janek
Janek replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Kokin to napsal správně...Pokud je motka v pořádku, nekmitá ve vyšších rychlostech, prsty na páčkách mám za jízdy taky "pro jistotu" ale jistě jde o jezdecký návyk. Zápěstí, lokty, ramena a vůbec celá horní polovina těla volně, samozřejmě adekvátně vůči rychlosti a povrchu po jakým jedeš... (držet se toho úpě křečovitě, tak tě první díra vyhodí ze sedla...)
Brzdit zásadně jen 2 prsty...kdo tam dá 4 je sebevrah (dvojitá kotoučovka je dostatečná záruka, že to dva prsty zvládnou...) Spojka celou rukou pokud řadím 1...od 2 po 6ku stačí dva prsty se spojkou napůl ale v přesný koordinaci s řazením...
Podřazení po snížení rychlosti a při nejnižších otáčkách, bez "meziplynu" (někdy i s ním :laugh: )
Hlava neustále něco sleduje a vyhodnocuje...

Spolujezdec sleduje okolí, podává nápoje nebo spí... :laugh:

This image is hidden for guests.
Please log in or register to see it.

This message has an attachment file.
Please log in or register to see it.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Janek
  • Avatar uživatele Janek
  • Offline
  • Super borec
  • Super borec
  • Pozitivní lidé jsou vítězi dřív, než hra začíná...
Více
9 roků 2 měsíců zpět #6650 od traxxas
traxxas replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Já zase jak kdy. Pokud jedu trošku "rychlejc", tak pracuji horní polovinou těla a jsem adekvátně rychlosti a situaci připravenej na kratší reakce-tzn-i prstíky na páčkách. Pokud jedu kochačku, tak jedu hlavou a snažím se co nejvíc předvídat a pak jsou ty pazoury na páčkách zbytečný a možná i na škodu.... :P

The Truth Is Out There

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
9 roků 2 měsíců zpět #6656 od Kokin
Kokin replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jez
Poposodávání dopředu před zatáčkou a dozadu na výjezdu je jasná věc pro změnu těžiště.
Ale co třeba naklánění do stran?

Já do pomalých občas paradoxně nechávám naklopit motorku a sám sedím nahnutý ven, že je hlava skoro vzpřímeně. A naopak do rychlých zase se nakláním dovnitř zatáčky kvůli těžišti.

Ale kdysi jeden tester napsal, že V-strom není stavěnej na vysedávání apod. - že to chce udržovat standardní posed a jenom kroužit zatáčky...

Jak to řešíte vy? Nakláníte se víc než motorka do strany?

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Více
9 roků 2 měsíců zpět #6668 od Honzaaaa
Honzaaaa replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jez
Spíš vykláním hodně motorku a sám se moc nehýbu. Náklony i s motorkou provádím, když zatáčka dovolí vysokou rychlost. Dělám něco špatně? :-)

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
9 roků 2 měsíců zpět #6673 od tom.kh
tom.kh replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Tak já zásadně ukazováčky na páčkách, ruce uvolněné a uvolněné i dlaně na gripech. Pak není únava v rukách ani po 1000 km za den, jako teď při výletu na GG (bez crampbusteru). S náklonem podle rychlosti, ale vždy tělo do zatáčky. Motorka jede pod menším úhlem a má větší stabilitu.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
9 roků 2 měsíců zpět #6676 od Kuchta
Kuchta replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Já jezdím většinou s motorkou.Kam ji chci směřovat tak tam se nakláním. A nejpeší je to ve vracečkách tam skoro ležíme! :whistle: Jednou se mě Jarča zeptala jak můžu vědět jak moc se můžeme naklonit?! Prostě citovka!!!! :good: :good:

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
9 roků 2 měsíců zpět #6699 od MILANM
MILANM replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Tak držím volne,ale od 120 už pevnejšie,dalej len pevnejšie.Teraz v nedelu som išiel v 200km rýchlosti po zadnom /špatná cesta,zhuplo ma a začala sa zvažovať dole/ a keď to dopadlo aj na predné tak sa to rozkmitalo,že som to ledva ustál.Srdce som mal až v p....i.Spojku chýtam až keď idem hádzať rýchlosť,lebo nahor idem bez spojky.Brzdu držím stále.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
9 roků 2 měsíců zpět #6709 od traxxas
traxxas replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Tak jsem se teď vrátil z vyjížďky a dával si pozor na věci, které dělám podvědomě a tudíž třeba o nich ani nevím. Prsty jsem měl za cca120 km na páčkách jen při průjezdu obci v nepřehledných a tutíž potenciálně krizových místech, řídítka držím volně i při vyšších rychlostech, vůbec sedím tak nějak polouvolněně až na ty krční svaly.... :blush: ale záda si myslím , nehrbím.
Jinak s tím koukáním do zatáčky: při svižnějším tempu na okreskách jsem zjistil, že to nejde, protože to brzo smrdí průserem díky našim tankodromům, takže nejefektivnější je pro mě překlikávat zrakem-asfalt-jáma-spára-hrbol atd-a dopředu tam kam chci jet a když se mi zdá, že jsem dlouhej, tak švenknu očima přímo do bodu kam chci a podržím je tam. Na pěkný silnici to mám obráceně-koukám o dost dál dopředu do zatáček a vím, že asfalt je OK. Plyn přidávám z 90% rozumně, co motor pobere. Před zatáčkou brzdím včas motorem nebo i oběma brzdami-dle okolností a když už vidím na průběh a výjezd, začínám akcelerovat.¨Občas se mi stane, že najedu pomaleji-holt blbej odhad, takže motka má občas snahu padnout dovnitř zatáčky, tak si holt přidám plyn a dorovnám. Zase líp, než když zjistíš v zatáčce opak..... :laugh: Brzdím zásadně oběma brzdama-o zlomek dřív zadní a pak k tomu přední a rozumným tlakem, teprve když přihořívá, tak to domáčknu víc. A ještě jedna věc, jak jsem psal o horní polovině těla, pokud si to člověk uvědomí, když máí krizovku-to by bylo dobré se naučit, tak pomůže náklon-nalehnutí na řídítka spolu s takovým náklonem hlavy (trupu) do zatáčky-hlavu držet rovně s horizontem. S tou hlavou-rovně mi to poradil loni BEN 477 a ono to fakt funguje. Je to stejný, jako když si dáváte pilu.
To jsou moje postřehy, vím, že dělám stejně hafo chyb a možná je něco z toho, co jsem napsal taky chybou.
Jo a sorry, že jsem to všechno napsal sem, nechce se mi to rozepisovat do jednotlivých témat..... :P
PS: jo a taky nesnáším jízdu v koloně, jak psal Pavel, ze stejného důvodu. Pro mě je dostačující kolona 2-3 motorek... :laugh: :laugh: :laugh:
UF omlouvám se všem za takovou jiráskovu Lucernu, co jsem tady zplodil..... :P :P :P

The Truth Is Out There

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
9 roků 2 měsíců zpět - 9 roků 2 měsíců zpět #6710 od Kokin
Kokin replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jez
Traxxas díky - máš za 1 ! :D

Přesně tohle si od toho slibuju, takovou sebereflexi, co pomáhá si uvědomit to, co člověk asi podvědomě/vědomě dělá dobře či naopak.
Ono je dobrý to takhle vcelku napsat a popovídat si o tom.

Motorky jsou věc mírně na chlapskou ješitnost a bál jsem se, že nikdo nebude chtít povídat třeba i to "co mu tak nejde" a jenom se sejdou rady vyježděných kabrňáků typu "trénuj a nemudruj".

Taková rozborka mi totiž docela pomáhá zpětně se snažit zjistit i vlastní chybky, protože jinak se člověk zlepšuje příliš pomalu, nebo za cenu chyb a je lepší se snažit použit i od ostatních - jsem se i trochu bál, jestli nejsem divnej a jestli jenom já se občas pitvám v tom, proč nejezdím líp ;-)

Slučování nevadí - jenom těch témat je víc, tak by ten topic měl 300 stran, tak když má někdo jenom tip na jednu věc, nebo poznámku, tak je lepší to psát samostatně.
Takovýhle soupisy je lepší naopak číst v kuse ;-)

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Poslední úprava: 9 roků 2 měsíců zpět od Kokin.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Více
9 roků 2 měsíců zpět #6712 od traxxas
traxxas replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Kokine díky, píšu si to do notýsku.... :laugh: :laugh: :laugh: Fakt dík za pochvalu, to je člověku hned lépe u srdíčka... :good:
Měl jsem spíš strach, jak píšeš, že se tu do mě pustěj "kabrňáci".... :blush:

The Truth Is Out There

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
9 roků 2 měsíců zpět #6760 od kaskoo
kaskoo replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Asi jsem prase....netuším :wondering: tak mě nekamenujte :blush:

Řídítka držím většinou volně s tím, že na spojce mám 3 prsty a na brzdě jen 2. Když už jde do tuhého, tak mám obě tlapy na páčkách :wondering:
Před zatáčkouvětšinou přibřžďuju jen motorem a přední brzdou.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
9 roků 2 měsíců zpět #6779 od Jeffko
Jeffko replied the topic: Re:Technika jízdy - 4. Držení řidítek a poloha jezdce
Ja jezdim od cervna 09, takze neco od novacka :blush: .
Jeste zive si pamatuju, kdyz mi vytahli noveho Stromka z prodejny a ja s nim mel odjet. Rikal jsem si, kde je muj instruktor? Co ja ted? Od te chvile mam neco pres 10000 spokojenych kilometru.
Zprvu to bylo hodne krecovite, ramena, lokty, ruce, prsty pekne tuhe. Pokud si noha zvykla, kde je radicka.. to bylo. Nemluvim jeste, kdyz jsem to dvou tydnech koupil motobotky, no to najit v tuhe bote tu prtavou pacicku... :wondering:
Po 4000 jsem se s holkou vybral na dovolenou do Chorvatska (dovolena paradni :clapping: ) a prvni tyden, jsem mel pekne bolave prsty od packy spojky :S auky auky
Ted je to vsechno zase kousek lepsi, drzeni se uvolnuje, jak pisete v zavislosti od terenu a rychlosti zase trosku zmocni, ale uz asi zadna krec.
Prsty mam na riditkach a po spojkovani ihned ukladam zpatky na riditka, spojku mackam vsemi ctyrmi. Brzdu asi napul dvema/ctyrmi, zalezi od toho proc pribrzduju/brzdim. Vpravo taky prsty jinak porad na riditkach. :dance4:

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
Powered by Kunena fórum