lightbulb-o Idea problém asi s alternátorem

3 měsíců 2 dní zpět - 3 měsíců 2 dní zpět #52122 od va.hr
va.hr created the topic: problém asi s alternátorem
Předně všechny zdravým,

Chtěl bych se zeptat, mám litrovýho Stromka r.2006 a loni na podzim mě nechal po několika poskocích a chcípáních během pomalé jízdy po Brně stát s úplně vylógrovanou baterkou, dal jsem ho do jakéhosi malého servisu v Říčanech u Brna, kde prej dělají i motorky a řekli mi, že je mrtvej regulátor, po výměně regulátoru zjistili, že to pořád dává do baterie málo (nějakejch 11,6 až 12,0V), že prej je v háji i stator alternátoru a po rozdělání motorky dokonce i magnety v rotoru, jeden prej odlepenej a druhej magnet prasklej. Dali to nějakýmu klukovi někde u Pohořelic, prej vzal dva magnety z něčeho jinýho , přebrousil na rozměr, nalepil je zpět a údajně i namagnetoval. Vyměnili stator altíku a furt to nedobíjelo. Nasral jsem se a vzal si motorku k sobě a s kámošem laborujeme co a jak dál. Sehnali jsme na zkoušku další stator alternátoru (zn. ElectroSport), vyměnili jsme ho a na baterku to furt dává málo (sice zlepšení, ale jde tam 12.6 až 12.8V). Vyčetl jsem v manuálu, že na jednotlivejch drátech statoru (jsou tři) by mělo bejt při 5000 otáčkách cca 75V a mě to dává furt jen 40V až 50V, takže regulátor asi bude v pořádku protože už ze statoru jde málo, Ale že by dva byly v háji se mi nezdá. Spíš mám strach, že budou v háji ty magnety. Sice při zaklápění víka bylo cítit, že magnetizují (přitáhly si stator s víkem), ale nevím v jaké jsou síle a polaritě. Jak jsem někde četl, tak při porušení magnetů, nebo jejich vzájemném nárazu (což jeden byl prasklej a druhej odlepenej) ztrácí magnetickou sílu a snad i polaritu. Ten borec u Pohořelic to prej magnetoval, ale vůbec netuším jak a čím. Setkal se s tímto problémem už někdo?
Vůbec netuším, kam se někde v okolí Brna mám obrátit ohledně toho rotoru, vyvážení a magnetizaci...už mi pomalu dochází nápady a jestly to nebude těma magnetama tak mě omejou...
Poslední úprava: 3 měsíců 2 dní zpět od va.hr.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
3 měsíců 2 dní zpět #52123 od DěsBěs
DěsBěs replied the topic: problém asi s alternátorem
Ahoj není to uplně přesné s tím co máš ty ale pročíst si to můžeš ...

www.vstromklub.cz/domains/vstromklub.cz/...1329-nejde-do-otacek


O nějaký změně polarity či znova zmagnetizování magnetů slyším prvně ale neříkám že to není možný ... ale jen proto že o tom fakt slyším poprvé. Každopádně - rotor je bez diskuze dúležitý. Magnety v něm by měli být rozdělený po obvodu standardně s mezerema protože v mezírkách jsou díry na průchod oleje ke statoru ... je to vlastně chlazení olejem :) Pokud jsou kde mají být nemusíš nic vyvažovat. Jsou i rotory s magnetem po celým obvodu .. možná je mělo TL ale nejsem si jistý. Pokud máš v plánu nový rotor (třeba z nějaký bouračky) pozor na počet výstupků po obvodu .. takový kostičky. Buď mají 4 nebo 8. Já musel z 8mi udělat čtyřzub :) ale pořádně koukej abys nedal pryč nesprávný :D Stator někdy můžeš měřit sebelepším přístrojem a nedoměříš nic. Můj se mi zdál v pořádku než jsem se vytočil a odvezl ho tady u nás k takovýmu starýmu pánovi co bys mu ani šroubovák nedal podržet podle vzhledu ale ten člověk motá statory celý život a za tři dny máš převinutý a zdiagnostikovaný stator za pár kaček a pán ještě povidá ....to bys nezměřil hochu a ukázal mi kde byl lak na drátech téměř pryč takže se to lehce zkratovalo a kolik toho na motorce máš? Já řikám no normální světla a přídavný a vyhřívaný hefty ... a on no jo já to věděl máš tam teď o pár závitů víc :D Takže teď když dobíjím tak po zapnutí všeho včetně větráku na chladiči mám stále 14,7 a to jsem taky kdysi tipoval mrtvý regulátor - jedu furt na původní.
Rotor jsem lepil sám. Stator mi převinul dědula. A teď je z motorky zase fík .... Případně mi napiš na mejl Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. udělej pár fotek statoru a rotoru a podiskutujem.
Jinak odlepení magnetu z rotoru způsobuje zbytečně kvalitní olej :) Japonec netušil že v dobrý víře budeme lejt kvalitku ve který je tolik sr.ček že to rozleptá původní lepidlo. Dá se tohle tvrzení dohledat na zahraničních webech a já tomu bezmezně věřím po vlastní zkušenosti.
Ps.: že je magnet prasklý - nevadí. Prostě ho dorazíš prasklým k sobě..prasklinu nelepit.. a přilepíš ho dobře k obvodu rotoru.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
3 měsíců 1 den zpět #52127 od Jára Cimrman
Jára Cimrman replied the topic: problém asi s alternátorem
Chtěl bych se zeptat zda lze jednoduše zkontrolovat zda nejsou magnety odlepeny. znamená to tedy sundat levé víko a zkontrolovat rotor. Je třeba vyměnit těsněni? jestli tam tedy nějaký je. Dál bych chtěl říct že permanentní magnety zmagnetovat je nesmysl a jsou tam uložený na střídačku, kladný -záporný. podobný problém jsem měl u startéru na BMW - ze čtyř drželi jen dva. J.C.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
3 měsíců 1 den zpět #52128 od DěsBěs
DěsBěs replied the topic: problém asi s alternátorem
Ahoj, víko jde sundat poměrně lehce až na sílu kterou ho přitahují právě ty magnety. Na první odražení víka od bloku mi pomohla lehká gumová palička. A těsnění se mě osobně nikdy neporušilo. Musíš odšroubovat i spojkové prasátko. Je to vidět na jedné fotce v odkazu který jsem dával výše. Jinak jak řikáš s těma magnetama že jsou cik cak. Netuším zda to tak je. Já je tam nalepil jak mi přišly pod ruku :D A funguje to. Navíc jak by cikcak zmagnetizovali ten magnet co je po celým obvodu u jiných rotorů.
Pokud budeš na magnety koukat tak buď budou kde mají být a nebo některý sjedou k sobě. Každopádně neni na škodu do mezery mezi magnety dát nějakou tyčku nebo špalík a malinko zabrat aby si člověk byl opravdu jistý že se nehýbou protože síla toho magnetu je vcelku velká a nemusíš hned poznat že je volný. A jako poslední věc ... když už je rozebráno tak doporučuju změřit mezeru mezi magnety a vlepit mezi ně kus plastu aby neměli právě tendenci se po uvolnění sjet k sobě. Kdyby nedej bože plast vypadl neublíží ani rotoru ani statoru. Plastík nemusí být velký aby nepřekryl ty dírky v rotoru. Ale to je jen tak pro dobrý pocit :D Vliv na funkci rostlináře ............

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
2 měsíců 4 týdnů zpět #52140 od Jára Cimrman
Jára Cimrman replied the topic: problém asi s alternátorem
Tak jsem se dnes pustil do kontroly magnetu a vše bylo v pořádku a i pěkně přilepený. Mám ale rotor s čtyřmi magnety tak že asi rok 03 to měl ještě jinak. Při 3000 ot 14,1 V ať svítím nebo ne. Tak že žádný problém se nekonal, pouze jsem to vyčistil. J.C.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
2 měsíců 2 týdnů zpět #52155 od callus
callus replied the topic: problém asi s alternátorem
Ahoj, před rokem jsem řešil stejný problém na mém stromu r.v. 2005, hned na to i na synovém, stejný ročník.
Motorka přestála nabíjet, respektive až při skoro maximálních otáčkach volty poskočily. Klasicky jsem nejdříve zkusil regulátor, nic se nezměnilo.
Shodil jsem levé víko a koukaly tam na mne magnety na jedné hromadě. odlepené byly všechny. Údajně to byla výrobní vada, nějaká série motorek se dostala ven s vadným lepidlem.
Nejdříve jsem panikařil, sháněl pomoc po servisech, ale nenašel jsem nikoho, kdo by kloudně poradil, jeden mě dokonce odrazoval od lepení, ať si prej nerozbiju hubu. Tvrdil mi, že odlepený magnet se dostane do statoru a blokne motor atd. No to je samozřejmě krávovina, páč ty magnety svou vlastní silou drží na rotoru jako blázen.
Zjistil jsme, že se nejdříve odlepil jeden, ten pak při startu a vypnutí motoru klepal do sousedů a tak to šlo, až se odklepaly všechny. Pro výrobu proudu jsou důležité i ty mezery, já měl jen jednu velikou. Jeden magnet byl mírně poškozen - ulomený rožek, ale tady jsem uznal, že na funkci to nebude mít vliv.
Koupil jsem lepidlo UHU na magnety, stálo cca 3-4 kila, rotor odmastil, magnety zpět nalepil, několikrát nahřal horkovzdušnou pistoli a nechal 2 dny vytvrdnout. namonotoval víko a hotovo. Nabíjení jako nové.
Stejný postup jsem dělal na synové moto, taktež bez problému. Od té doby jsem najel cca 5000 km, vše drží.
Taky jsem sháněl starší rotor, ale byl k dispozici jen na stroma do roku, tusím 2003. Je trochu jiný, má myslím jiný počet magnetů a i jejich velikost. Proto jsem se rozhodl pro opravu vlastníma silama.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
2 měsíců 2 týdnů zpět #52156 od callus
callus replied the topic: problém asi s alternátorem
Jo a taky mě napadlo, že kdyby tam Japončík dal umělohmotný koš, který bude jen vymezovat mezery mezi magnety, tak by nemusel nic lepit, drželo by to samo. Ale lepení je asi jednoduchší nebo módní :-), tak jsem lepil taky.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
2 měsíců 2 týdnů zpět #52159 od DěsBěs
DěsBěs replied the topic: problém asi s alternátorem
Jo jo Callus dopracoval si se vlastně k uplně tomu samému co já. Tebe napadl koš mě jen vymezovací kousky, ale řešení v podstatě stejný. A dva stejné výsledky jsou víc jak jeden :) Tak hlavně ať nám to dál vesele slouží já mám po nalepení samodomo víc jak 15000 km nejen po asfaltu a furt drží. Ještě že máme tak jednoduchý stroje. :)

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
2 měsíců 2 týdnů zpět #52165 od va.hr
va.hr replied the topic: problém asi s alternátorem
Omlouvám se, byl jsem na dovolené, ale už jsem to asi snad vyřešil, našel jsem si nějakého pána v Medlově u Kroměříže, ten mi magnety nalepil, celé je zalil do nějaké hmoty (takže i když se uvolní, neměly by se již pohnout) a ejhle ono to zas funguje, teda snad... zatím jen podle měření napětí na baterii, dokonce jsem zjistil, že regulátor, kterej mi tam dali vloni taky funguje, stejně i ten originál, kterej tam byl před tím, takže teď mám dva.... uvidíme, tento týden se chystám trochu se projet takže pak řeknu....

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
Moderátoři: Mates
Powered by Kunena fórum