file Question Alternátor a výdrž

10 roků 4 měsíců zpět #1904 od Kokin
Kokin created the topic: Alternátor a výdrž
Dostal jsem dotaz od jednoho Stromáka, na správné parametry alternátoru.
Má klasický problém - ty problematické digitální oxfordy se mu neustále vypínají.
Někde v servisu mu řekli, že má údajně slabý alternátor, ať dá nový (investice 16 tisíc + práce !).
Podle mě nesmysl - alternátor když dává na volnoběh za plného zatížení (světla atd.) 13,5 V tak je to přece dostatečné?

Kdo ví jaké jsou limitní tovární parametry pro posouzení alternátoru?

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Více
10 roků 4 měsíců zpět #1906 od Pavel
Pavel replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
Něco bylo na původním vstom.cz webu ohledně zatížitelnosti altíku.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět #1909 od Kokin
Kokin replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
To sice jo - já bych tady v tom tématu spíš viděl nějaký opsaný manuály a příručky, ne dohady :D
Třeba to někdo dohledá, nebo se k tomu pak dokopu sám :D

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Více
10 roků 4 měsíců zpět #1916 od viky
viky replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
Počkejte na reakci Traxxe fundovanějšího slaboproudaře tady nemáme.
Podle mého ,bez přesné znalosti co tam má všechno pověšený nepůjde zjistit kde je trablík (hlavně přídavný světla a jejich watáž)Každý stroj má použit altík s určitou rezervou u některých je to součástí konfigurace stroje , pak postupně odčítám výkon příslušenství . Za předpokladu , že všechny přidané kravinky mám vypnuté, tak nemůže docházet k odpojování rukojetí způsobené poklesem napětí, s jedinou vyjímkou a tou je vychechtaná baterka - snadné změření pomocí zátěžáku. Na konec nám zůstává špatné zapojení s přechodovými odpory a to je nejčastější problém .Píšu to na rychlo doufám , že je to k pochopení :bye:

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět #1924 od Kokin
Kokin replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
Srozumitelný to je ;)

Mě šlo o nějaké parametry od Suzuki. Říkat někomu aby měnil za 20 tisíc alternátor, protože je "asi" špatnej, protože si myslí že ostatní ja zapojený dobře, je přesně ten typ omylů, kterými jsou český "taky-servisy" proslulý - většinou je jim prostě zatěžko se podívat přesně do servisního manuálu a najít ten správnej údaj. Nejde ted jen o teorii slaboproudu - na to otevřeme klidně i paralelní téma, protože mě to taky hodně moc zajímá a určitě nebudu sám. Traxxasovi příspěvky mají vždy hlavu i patu a je v nich spousta praxe a znalostí, to mám rád.

Jde o to, získat a psát tady ty správné kontrolní hodnoty od výrobce motorky a mít je tady postupně zodpovězený. Tj. dávat dohromady věci, který v servisu mají tendenci odfláknout, nebo odhadovat "po paměti" a našinec si je může takhle nechat ověřit, jak to má být správně ;)

Vlastně bych třeba na takovou otázku rád zjistil odpověď - Suzuki říká, že "při xxx měření tak a tak musí být hodnoty YZ" a to znamená, že pokud to tady a tady jde změřit, ostatní problémy můžou být tyto + ta praxe (přechoďák, baterka problém atd). ;) :D :v:

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • Kokin
  • Avatar uživatele Kokin Topic Author
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
Více
10 roků 4 měsíců zpět - 10 roků 4 měsíců zpět #1951 od traxxas
traxxas replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
No, nejdříve kluci děkuji moooc, za slova uznání=úklona hluboká a hřeje mě to u srdíčka (jako každýho chlapa)....:blush:
Jinak, než budu někde něco zjišťovat, tak napíši asi tohle: to, že je alternátor nějakej divnej anebo mimo...to je ÚPLNÁ BLBOST!!!! Rozebraný jsem to neměl-nehrabu do toho, co funguje (stará ověřená vesta), ale altík je vlastně obrácený princip bezkomutátorového "brushless" motoru- v případě stromka (snad se nemýlím), tudíž se u něj můžou posrat tak leda ložiska a pak vinutí. Takže principielně jede tak, jak byl navrženej a zkonstruovanej-má pouze 2 stavy=OK, KO....a účinnost je danná konstrukcí a relativní výkon závisí na otáčkách. Takže tam bych viděl závadu jako cca 0,1%.... :beach: :smoke: :beach: Typnul bych si, že páni v servisu jsou "odporníci".......:girl_mad:
Pak jde o ostatní elektroniku, tam by už něco mohlo bejt rozhozený a neplnit přesně nastavený hranice, ale v dnešní době a u SUZUKI opět nepředpokládám. Pokud funguje vše ostatní bez problémů, tak jde o úlety nula nula nic, a závada na réglu by se daleko výrazněji projevila už dříve a markantnějším způsobem....
Jako 3. zádrhel beru samozřejmě přechodové odpory= velká pravděpodobnost. Ale opět-mělo by se to projevit už dříve a jinde.
Za 4.) - při takto nízké voltáži a celkem přesnému hlídání napětí, beru v úvahu délku přípojného kabelu a jeho průřez=v těchto případech (malý průřez a velká délka) sakra ovlivňuje voltáž v místě odběru-významně klesá. Např: při 13-14V na délku cca 1-1,5 m a docela brutálním průřezu pro naše požadavky=2,5 mm2, dokáže poklesnout napětí na konci napájecího káblu až o 1 V...!!!!!(někdy i více) a tam bych viděl kámen úrazu!!!!! (proto se distribuuje elektřina jako VN = relativně malé ztráty v %)
5) Hlavně ale vidím chybu na straně OXFORDU, proto jsem si je nekoupil a šel do nezničitelný klasiky-SAITO....:v: :clapping: :dash: žádný chytrý aktivní mozečky, ale klasický mechanický přepínač, maximálně s vřazenými pasivními součástkami....:v: :P
Myslím, že zádrhel-ne závada-je úplně jinde a tudíž nemá smysl uvádět "papírová" data ....
a hlavní je dle mě: připojit na co nejkratší vzdálenost k ACCU, ne někam až na xxx místo v sérii, které radí "chytráci", že je pro to určené a násobí se přechodové odpory a prodlužuje délka vedení, na což jsou Oxfordy dle reakcí -abnormálně háklivé. Moje doporučení-připojit přímo do pojistkovnice na spínaný kontakt, co nejkratší kábl, co největší průřez, ideál OFC CU kábl co největší průřez. Kdo by moh očekávat od 100% mechaniků takovouhle asociaci.... :dash:

The Truth Is Out There
Poslední úprava: 10 roků 4 měsíců zpět od traxxas.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět #1955 od viky
viky replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
údaje z technického manuálu
dobíjení 14-15,5 V při 5000 ot/min
odpor altíku 0,2-0,7ohm
proud altíku - 60v a více střídavých při 5000ot/min a studeném motoru
max. výkon altíku 375 W při 5000ot/min
ps. traxxi promiň za špatné názvosloví´
toť vše z čistě technického hlediska s praktického mi dejte motorku multimetr a půl dne času

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět - 10 roků 4 měsíců zpět #1961 od Mates
Mates replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
Tak jako malá myš,která občas zatrousí v dílně :laugh: můžu s traxxasem jenom souhlasit,líp bych to nenapsal.jinak moje zkušenosti:montoval jsem to na litra a věřte,pěkně jsem to tam nainstaloval jako z výroby,ale holka bez nastartování a asi patříčné porce "šťávy" nechtěla naskočit,nezjišťoval jsem příkon,jinak na moto funguje OK,650 má menší výkon altíku,ale těžko říct,snad jen:ať se to vyřeší a může jezdit bez problémů :good:
Poslední úprava: 10 roků 4 měsíců zpět od Mates.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět #1965 od viky
viky replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
pokavaď dobře tuším oxfordy bez většího proudu než 12V nenaskočí je to ochrana proti vybití baterie.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět #1972 od Mates
Mates replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
viky napsal:

pokavaď dobře tuším oxfordy bez většího proudu než 12V nenaskočí je to ochrana proti vybití baterie.

Ale proud je Ampér a baterie má přes 12V i v klidu,ale jinak máš pravdu asi tam budou mít nějakou ochranu(zabezpečení)

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět #1977 od viky
viky replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
ok to názvoslový mne trápí už dlouuuuuuuho , nicméně ta ochrana tam je . 12V naměříš bez zátěže a při plně nabité baterce - zapni světla nejlépe dálková a měř podle stavu baterie se dostaneš k 10 V v případě klesnutí na 9V a méně jí vem a vyhoď(to je princip zátěžáků na testování). Ty oxfordy fachčej nad 13V ,ale to hádám někde jsem to čet.
Proto při předpokladu správného zapojení je možnost nebo jistota špatné baterie.:bye:

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět #1980 od Mates
Mates replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
No vidíš,další informace, nevím jestli ta ochrana není zbytečně něco navíc,jiní výrobci to nemají,tak nevím :wondering:

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět #1984 od traxxas
traxxas replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
No jasně, psal jsem, že chybička se vloudila z přehnané snahy ze strany soudruhů u Oxfordu. Není nic jednoduššího, než to zapojit na spínání. Na co kdo potřebuje hřát při vypnutým motoru a spínačce?

The Truth Is Out There

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět #1988 od traxxas
traxxas replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
Kdybych je měl, kouknul bych dovnitř, jestli tam náhodou nejde nastavit hraniční spínací hladina microtrimrem.....tzv MICRÁKEM...:v: :v: :v:

The Truth Is Out There

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
10 roků 4 měsíců zpět #1995 od viky
viky replied the topic: Re:Alternátor a výdrž
hops toto je info k výrobku


Vyhřívané rukojeti Oxford OF695 s elektronickou regulací

Vyhřívané rukojeti s elektronickou regulací teploty.
Automatické odpojení, klesne-li napětí baterie pod 11,5 V.
Pro řídítka o průměru 22mm
V balení redukce pro čtyřkolky.
Jeden grip: 2,1 amp - (28 - 30 W)

:clapping: :clapping:

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
Moderátoři: Mates
Powered by Kunena fórum