Question
Ukazatel zařazené rychlosti
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Meli
-
- Offline
- Fajny borec
-
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 5
Meli napsal: Na paralelní diskusi mi tvrději že gipro upravuje palivovou mapu jen u litru kterej má omezenou 6-ku tim, že na 6ku nechává mapu nižšího "neomezeného" kvaltu
Díky. Takže zatím 1:0 dro DS.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Breta
-
- Offline
- Fajny borec
-
- Příspěvky: 163
- Obdržená poděkování 3
1. ATRE neupravuje palivovou mapu. Nikdy

ATRE pouze odstraní omezení předstihu časování na malých kvaltech (1,2,3 a někdy i 4) pomocí "zafixování" výstupu ze sensoru v převodovce, který čte ECU (řídící jednotka motorky). ECU si tedy myslí že jede celou dobu např. na 4 (u litra) nebo na 6 (u 650-ky) kvalt. Palivovou mapu ale používá stále stejnou od výrobce.
Proč se to ATRE používá? Je to nejlevnější tuning motoru - výrobci totiž záměrně pomocí předstihu zapalování upravují motor management pro plění všech těch hlukových a emisních norem. Takže pro jízdu ve městech jsou ty kvalty předstihem omezené - na vysoké kvalty na okresce už je to jedno. No a ATRE "finta" vlastně přiměje motorku to omezení nepoužívat, protože jí vnutí informaci, že už je na "okresce", rozuměj vyšším kvaltu.
Takže není to o palivové mapě.
2. ATRE odstraní o omezovač otáček. Ano ale pouze u DL-1000, kde je opravdu na šestém kvaltu omezovač na otáčky. Na 650-ce žádný omezovač není.
3. ATRE má vliv zejména u velkých objemů, což je pravda. Nejvyšší vliv to má u litru a výš. Ale neplatí že u 650 to nebude vůbec znát, ale bude to spíš o pocitu, než o "5 koňů navíc". Nicméně taková Kawa ZZR14 dokáže zapnutím ATRE na prvním kvaltu nahnat 10 koní navíc, a to nenaženeš ani výfukem

4. ATRE a DS se liší ATRE funkcí a velikostí. Není tomu pouze tím -> ATRE funguje na jiném principu.
Obecně funkce zobrazování zařazeného kvaltu na motorce je možná 3 způsoby (všechny jdou na V-Stromu použít).
- snímáním sensoru v převodovce (Gear Position Switch Sensor), to dělá Gipro ATRE
- čtením výstupní informace OBD z řídící jednotky (Diagnostic System), tak to dělá Gipro DS
- porovnáváním otáček motoru a rychlosti motorky, tak to dělá většina ostatních výrobce
Mezi ATRE a DS je rozdíl i v místě připojení:
Kabel z převodovky od GPS sensoru -> konektor kam se připojuje Gipro ATRE -> kabel do ECU jednotky se vstupním signálem z převodovky -> ECU jednotka -> výstupní Diagnostic System konektor / OBD, kam se připojuje Gipro DS
Z popisu je jasné, proč
- Gipro DS nic nemůže ovlivnit, je pouze pasivní zobrazovač
- proč Gipro ATRE může používat ATRE mod, protože je před vstupem do ECU
- a proč Gipro ATRE je v mnoha případech rychlejší na zobrazení než DS, protože není zpožděno "přemýšlením" ECU jednotky
Základní rozdíl tedy není pouze ve velikosti (ATRE je větší a čitelnější na slunci), ale i ve funkci a rychlosti zobrazení. ATRE je v našich ukazatelích Gipro ta nejvyšší řada.
Gipro DS je naproti tomu kouzelně hezký výrobek, příjemný na pohled, kamkoliv ho nalepíš, tak nebude rušit a je to spíš šperk. Ale díky LED displeji a epoxydem zalitému displeji bude dělat na přímém sluníčko totéž co mobil - zbělá a hůř se čte. Jde to eliminovat umístěním, nebo i stříškou nalepenou kolem z černého plastu, ale to už trochu ztrácí na té eleganci

Takže na dotaz každého zda ATRE nebo DS řikám poctivě (z pozice výhradního dovozce):
- pokud ti nevadí větší displej a provedení (případně už zrak není co býval), určitě jdi do ATRE, je rychlejší, lépe se čte a ATRE můžeš pocitově i na 650 modelu poznat (není ale pravidlo a někdo ho ani nezaznamená). A ano, i ATRe se dá bez problému nalepit přímo na otáčkoměr, jenom je "víc vidět"

- pro Gipro DS mluví jeho velikost a hezké provedení. Může se ale vyjímečně stát, že tvoje řídící jednotka bude zobrazování zpožďovat a DS s tím nic neudělá, to jenom čeká na informaci od ECU a pak to nelze řešit, než se smířit s mírným zpožděním, nebo přejít na ATRE.
Pro jistotu říkám, že oba Gipro ukazatele zobrazují vždy i s vymáčknutou spojkou (u DS musí být ale zapnutá ECU jednotka - tj. chcípák, zatímco ATRE zobrzuje i bez nastartovaného motoru).
Rozdíl v ceně je zanedbatelný (tedy ceny co dávám Vstromákům tady, po slevách je rozdíl 250,- Kč, v běžných cenách je rozdíl mírně vyšší).
Já osobně jezdím aktuálně na V-stromu 650 s ATRE ukazatelem (školní K4 DL-ST), ale samozřejmě jsem jezdil se všemi typy ukazatelů, každý můj minulý V-Strom (litr K5 i 650 K9) ho měl, a nejen kvůli tomu že jsem dovozce, ale protože je to praktický doplněk na jízdu.
Poslední info, aby to nevypadalo spíš jako selfpromo (jak to tak po sobě čtu

Pokud chceš Gipro otestovat, není problém vyzkoušet DS a když ti nebude vyhovovat, tak ti ho vyměním bez problémů na ATRE (a vice versa obráceně). Případně pokud jezdíš kolem Brandýsa nad Labem, tak se mi ozvi a půjčím ti školní DL-ST, dám ti na ní oba ukazatele a můžeš vybírat za jízdy

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
- Offline
- Administrator
-

Ještě bych doplnil Kokina o jednu poměrně dobrou vychytávku. ATRE má senzor okolního osvětlení (na slunci přidá jas a naopak) a navíc s nastavitelnou výchozí úrovní jasu.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tom.kh
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 662
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 10
Breta
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Breta
-
- Offline
- Fajny borec
-
- Příspěvky: 163
- Obdržená poděkování 3
tom.kh napsal: A tady na té točně to všem povídám... Kupte si ATRE, kupte si ATRE, nebo na slunci prd uvidíte...
Ještě bych doplnil Kokina o jednu poměrně dobrou vychytávku. ATRE má senzor okolního osvětlení (na slunci přidá jas a naopak) a navíc s nastavitelnou výchozí úrovní jasu.
Dobrá, než Chocholouška, radši koupím Atre

Please Přihlásit se to join the conversation.
- Breta
-
- Offline
- Fajny borec
-
- Příspěvky: 163
- Obdržená poděkování 3
Breta napsal: Kokine díky za vyčerpávající info. Po jeho přečtení, jsem prakticky rozhodnutej pro Atre v modré barvě. Máš ho skladem ? Jsem z Teplic, do Brandýsa to mám jenom 90 km, takže bych si pro něj v úterý přijel. Koukal jsem, že jsou tady na místním eshopu bezkonkurenční ceny. Už jsem si tam taky koupil padací rám.
Breta
ATRE modrý skladem je. Pokud si ho chceš vyzvednout v Brandýse, tak mi zavolej dopředu.
A pokud ho případně budeš chtít poslat poštou, tak můžeme poslat dnes, není problém - zítra ho máš doma

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
- Offline
- Administrator
-
Breta
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Breta
-
- Offline
- Fajny borec
-
- Příspěvky: 163
- Obdržená poděkování 3
Breta
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Breta
-
- Offline
- Fajny borec
-
- Příspěvky: 163
- Obdržená poděkování 3
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Meli
-
- Offline
- Fajny borec
-
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 5
Meli napsal: A jak je to s šestkou u 650 od roku 2007? - někdo mi tvrdil že snad je taky přiškrcená - nevím - je to možné?
O tom upřímně řečeno nic nevím, ale i pro 07-11 je jako ATRE mod šestka, takže by to moc nedávalo smysl. Pokud tam je "přiškrcení" tak ale na otáčky určitě ne - vždyť taky ten motor nemá žádný výkon navíc nebo ambice atakovat 200kmh, tak co by tam taky škrtili...
Třeba bude někdo vědět víc

VSTROMKLUB.CZ administrátor.
www.gipro.cz - www.moto-doplnky.cz - www.1-bike.cz
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Kokin
-
- Offline
- Administrator
-

SEO optimalizace, PPC/CPC kampaně, copywritting textů a další služby z internetového marketingu včetně tvorby stránek www.gowster.cz
This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Gowster
-
- Offline
- Fajny borec
-
- Black and red bush.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- Breta
-
- Offline
- Fajny borec
-
- Příspěvky: 163
- Obdržená poděkování 3
Meli napsal: A jak je to s šestkou u 650 od roku 2007? - někdo mi tvrdil že snad je taky přiškrcená - nevím - je to možné?
O škrcení ani nemůže být řeč. Tuším že to bylo jen kvůli splnění emisní normy. Ale tak jako na sprintu se starým a 07+ modelem to bude třeba o metr dva. V běžném provozu naprosto zanedbatelné a při ježdění zatáček v Alpách beztak dřív zapíná omezovač v hlavě...

Breta: Modrá je vidět nádherně, dobrá volba, taky jsem jí měl... :good:
Please Přihlásit se to join the conversation.
- tom.kh
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 662
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 10
a ještě svítící ve tmě

popřípadě na "živo"
This message has attachments images.
Please log in or register to see it.
Please Přihlásit se to join the conversation.
- istonbike
-
- Offline
- Super borec
-
- Příspěvky: 354
- Obdržená poděkování 4