file Question Dělám ze Stromka enduro

4 roků 2 měsíců zpět - 4 roků 2 měsíců zpět #43195 od tyfoza
tyfoza created the topic: Dělám ze Stromka enduro
Blíží se zima, tak bych zase na Stromíku chtěl trochu něco odpracovat, ať je víc ready to race na jarní sadu navigačních závodů.

Zakládám témo jako reakci na Meliho ve vláknu DL650X.

Tyfe technické parametry jsou na 99,9% shodné s klasickým DL650 to je jasný. Ty koukej po superenduru KTM ;-)
Nebo tě láká než zapadnout do řady bláznů na SE raději vystoupit z řady na Smrku - a ukázat všm kde jsou limity té motorky a co s tím jde udělat aby ses dostal daleko za ně...


Protože mě to na V-Stromu baví.
Konečně jsem si odnavigoval po roce první akce celou sám. Teď už to chce jenom zrychlit.

Splněno:
- světlá výška dostačující - občas škrtnu, ale většinou si problematickou pasáž skočím, padlý strom se tady nechá přejet
- odlehčeno na 232kg s plnou nádrží (17kg benzínu)
- oblečeno do padacích rámů a hliníkové ochrany páček tak, že s tím můžu házet po kamení a nic se nestane

Plán na letošní zimu:
- chci 18" zadní kolo drátové, postavené na tomto středu z USA , který našel Meli. S ráfkem motokrosový 2,15" nebo 2,5". V tom ještě nemám jasno. Vypadá to, že to 18" kolo se tam plnohodnotně vejde.
- chci odlehčit výfuk
- chci hlinová madla vzadu kolem sedla - ten železný kus od Suzuki má přes 3,5kg
- rozeta 56 zubů. Teď jezdím 13/47. Chci 13/56, 15/56 a na silnici 17/56 (což odpovídá původnímu 15/47)

A témata k diskusi. A něco pro strojaře. Prosím teoretizujte!
1) co podle vás vydrží krk řízení. Předek za Supertenére je dobrý, ale dokázal bych si tam představit pořádné motokrosové upsidedown vidle. Jenže to bych pak mohl jít na předek ostřeji a mám strach, že by ten hliníkový rám nevydržel v krku řízení.
2) zvýšil jsem světlou výšku zkrácením zadních kostí - prosím nějakého strojaře - došlo tím ke zkrácení chodu tlumiče? Asi ano, když tlumič ztvrdl. Chci prodloužit zdvih zadního tlumiče. To by znamenalo fyzicky prodloužit uchycení tlumiče a dál delší kosti.
3) dají se nějak odlehčit padací rámy? Vyrobit je z něčeho lehkého a pevného? Nebo je na čase se na padací rámy úplně vykašlat a netahat zbytečnou váhu.
4) přední maska - musím zvážit kolik váží celé to uchycení přední masky a zkusit ho vyrobit odlehčené. A zrovna celou přední masku zvážím a možná zjistím, že bez ní bude líp.
5) fantazíruju o odstranění či odlehčení nádrže - nebo její výměnu za něco z plastu. Přemýšlím o tom, dát nádrž pryč a cpát vzadu na podsedlovku z každé strany nádrž na 5 litrů paliva - místa tam je. Uměl by někdo vyrobit nádrž z hliníku? Dalo by se to nahradit nějakou nádrží z plastu?
6) svody pod motorem - jde to vymyslet jinak? RP Tuning je velmi šikovný, kdyby se dal svod vést vrchem kolem pravé nohy - jako je to na scramblerech - myslím, že by dal omotat kevlarem, chránit mřížkou... To je jen nápad.

Prosím, jakékoli postřehy a nápady uvítám.
Díky.

Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com/
Poslední úprava: 4 roků 2 měsíců zpět od tyfoza.

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • tyfoza
  • Avatar uživatele tyfoza Topic Author
  • Offline
  • Fajny borec
  • Fajny borec
Více
4 roků 2 měsíců zpět - 4 roků 2 měsíců zpět #43196 od Kysin
Kysin replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
To bude peněz, za to by byla XR650 a polítal by jsi na tom všechny, vzhledem tomu že jsem si dnes koupil za 5500,- vidle z litra abych je nakombinoval z 650 tak to asi chápu to už je asi nemoc.
Poslední úprava: 4 roků 2 měsíců zpět od Kysin.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět #43197 od Meli
Meli replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
A neni to ztvrdnutí tlumiče přepákováním dáno spíš že tlumič působí na přepákování v jinym úhlu (víc do kolma tak má tlumič větší sílu) než s origo kostma? - zdvih může být stejný ale s kratšíma kostma je průběh tužší...

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět #43198 od Kysin
Kysin replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
Podívej se na fejsu Dominiky Gawliczkové ta si nechala dělat komplet nádrž na cestu do kyrgyzstanu někde tam bude jméno toho kdo jí to vyráběl. Jinak mě napadá ještě Roman Bighusky, dělal si myslím pro sebe nějakou přídavnou nádrž.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět - 4 roků 2 měsíců zpět #43204 od vladom
vladom replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
Myslim ze DL1000 ma o cosi dlhsi zadny tlmic - dali by sa potom pouzit o nieco kratsie kosti.
S tuhostou je to tak ako pise Meli. Jednoducho kyvacka nan tlaci za inu paku.
Preto sila potrebna na zmacknutie je ina - cize zda sa maksi alebo tuhsi.
Chod tlmica sa samozrejme neskrati - ale kedze ide o inu paku - prevod - tak na tom istom zdvihu tlmica sa zmeni chod konca kyvacky - cize kolesa.

O tuhosti krku ramu sa da len teoretizovat kedze to nikto este neodskusal :)
Kazdopadne co sa tyka duraloveho prevedenia tam problem byt nemusi - maju to uz hadam vsetky japonske MX motorky.

Co sa tyka zadneho vypletaneho kolesa - ten naboj je fest drahy.
Myslim ze rozumnejsie by bolo pockat nakolko vyjde naboj ci aj cele koleso z DL650X a pouzit to.
Poslední úprava: 4 roků 2 měsíců zpět od vladom.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět #43207 od Kysin
Kysin replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
500 dolarů za náboj to je 10 000 Kč plus ráfek a výplet + cca 3000,- z bazaru, výfuk od Rp na orig. svod za 10 000,- plus úprava svodů na zakázku počítám dalších 3000,- Kč, výroba nádrže na zakázku :-) to je ruční práce a spousta hodin v dílně, pokud neseženeš nějakýho nadšence pro věc počítám dalších 8000 - 10 000,- tlumiče přední zadní další prachy komínem, tisíce lítaj neblázni

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět #43208 od Kysin
Kysin replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
na tigera 800 existuje taková nádrž místo zadního sedýlka

This image is hidden for guests.
Please log in or register to see it.


This image is hidden for guests.
Please log in or register to see it.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět #43209 od Kysin
Kysin replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
Acerbis má v nabídce taky spoustu nádrží přídavných na řidítka za sedadlo a podobně, koukni na mefo sport je to u nás hlavní dovozce acerbisu

This image is hidden for guests.
Please log in or register to see it.


This image is hidden for guests.
Please log in or register to see it.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět #43238 od Sergej
Sergej replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
ad. 1) - treba uvažovať, že enduro má 120kg a dopad a rázy sú rozhodne menšíe na krk riadnenia ako u 230kg mašiny...keby si tam dal UPS Down vidle by to znieslo, ale bola by tomu určite osudná dáka ,,lavica"..:)..tak ako to robili chalani na Afrikách keď tam mali motokrosové vidle a skákali na tom...KTM ky majú rámy z 15tkových ocelí myslím, tam je tá pevnosť inde ako u zliatinového delta boxu, resp. pružnosť.

ad. 2) - ako vravia všetci, zmena uhlu, tým pádom je pocitovo tlmič tvrdší a na druhú stranu viac trpí uloženie v tých skrutkách.

ad. 3) - nemyslím že by bolo ideálne riešiť rámy daním preč..skor treba znížiť váhu u seba ako u motorky ;)... ale čisto teoreticky, mať druhú kapotáž z pevnejších plastov, a do toho zakomponovať jednoduchší rám by to šlo... dalo by sa to spraviť i z liatini hliníka, ale rámy by boli o niečo krehkejšie. Napr. zo EN AW 7010 sa robia riadidlá Renthali.. a za ďalšie, či je otázne, že kvôli 3kg navyše hmotnosti, niekto bude ochotný kupovať 10krát drahší materiál.

ad. 4) - ak sa rieši hmotnosť, predná maska by mala ísť preč, pretože je to kus hmotnosti na 2skrutkách, a myslím že po jej odstráneni a daní tam niečoho ľahšieho by si pociťoval riadnu zmenu.

ad. 5) - niesom si istý o vhodnosti AL nádrže, hlavne kvôli špineniu hliníka. Jeden maník RacerP má SuperTenere 750 pekne prerobenú a má i poriešené nádrže. ( haro007.sk/wp-content/uploads/IMG_8843.jpg )Ono veľkosť nieje až tak nevýhoda, ale skôr jej umiestnenie. Keby sa z jednej nádrže spravili dve a posunuli by sa ťažiskovo nižšie by to možno bolo dostačujúce. ALe treba rátať zase s tým, že by sedlo nesedelo a museli by sa robiť i korekcie a pod. Nad ďalšou variantou by som uvažoval plastovú, buď dať vyrobiť, alebo kúpiť nejakú univerzálnu, alebo popozerať u iných endúr a takú tam zohnať.

ad. 6) - nebude ti ten svod zavadziať v mieste pre nohy?..keďže počas jazdy máš nohy stiahnuté o motorku. Skôr by som sa pokúsil si nájsť cestu inokadiaľ, ale pravdu povediac neviem kadiaľ.

Ono, trošku by som sa zamyslel i nad tým, že čo to po tomto všetkom vôbec s motorkou spraví, odľahčí sa, zmenia sa zdvihy, a celkovo jej geometria. Pri tej snahe odlahčovania by som sa i zameral na ťažisko, jeho pokúsenie sa o centralizovanie. Aby sa nestalo, že motorka bude mať veľa hmotnosti vzadu, či nejako inak. To všetko bude mať za následok pociťovo a jazdecky znova iný stroj.


Sergej,
sergejdesign.blogspot.sk/

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět #43240 od Kysin
Kysin replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
Kolik stojí takové upside downy vidle 10, 15 tisíc bazarovka, na tipmotu jsou v dílech z BMW 800 za dvacet tisíc, k tomu seženeš za 10 táců komplet jednadvacítku kolo z bmw, ještě za 8 litrů brzdiče, to bude panečku motorečka a navrch na airbox přidělat desetilitrovej plechovej barel od ředidla místo nádrže. Jedinej rozumnej tuning je koupit si za ty prachy motorku k tomu účelu dělanou a stroma si vyšperkovat na dovolený. Enduro 600-650 dnes seženeš kolem 50tisíc a můžeš si ho taky přetvářet k obrazu svému a bude to nějak vypadat, né jako nějaký hybrid seskládaný z náhradních dílu. Polítáš na tom ve finále líp jak na 100x poladěným stromu. Věřím tomu že by tě to tvoje tunění vstroma rychle přešlo. PŘESTAŇ SE UŽ TRÁPIT vzpomeň si na tu 24. hodinovku co jsi jel, kdyby jsi měl jinou motorku tak by jsi neskončil tak brzo.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět #43242 od tyfoza
tyfoza replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
Díky za postřehy.
Sergej super, díky za postřehy. Na kokpitu zapracujua na váze nás obou taky.
Nádrže alternativní dobré postřehy. Díky :good:

Nechci to měnit nějak radikálně. Vidle XTZ750 zatím nechám, chtějí jen repas. Nebude to zas tak děsivě drahé.

Kysinovi a všem pochybovačům musím napsat, že na kostech zvednutý V-Strom DL 650 s vidlema z XTZ 750 je plnohodnotná konkurence 800GS nebo XRV750. A když říkám plnohodnotná, myslím to naprosto vážně. Jezdím s klukama na 950SER nebo HP2 a pořád dobré. Ta motorka je pořád lepší než já.
A EW600 - 600km offroadu za 24h jsem nezvládl proto, že jsem to podcenil. Start byl v pátek v 17h. Já se hnal v dešti na motorce po dálnici v pátek tak, abych to tak tak stihl. Zničil jsem totálně zadní C02 na kord, to mně vzalo naprosto vítr z plachet. Měl jsem za sebou 350km po asfaltu, když se startovalo. Navigace selhala, zjistil jsem, že musím buď mít GPS track nebo záznam, že to nezvládne obojí - tím jsem se diskvalifikoval hned na začátku. Bylo totálně mokro, špatně jsem si spadnul a hlavně padala morálka. Motorku jsme zvedli po půl hodině. Po startu vyletěla hromada oleje výfukem. Dolil jsem olej... A pak jsem byl tak vyšťavený, že když jsem se točil na asfaltu, sjel jsem skoro do příkopu a dvakrát zvedal motorku...
Příští rok to dám! A nesouvisí to s motorkou.

Melimu - nechci zapadnou do oranžové ƒ„šedi“ ostatních. Zatím ne.

Přátelé, je neuvěřitelné, co se dá na DL 650 jet. A to i bez 21" kola vpředu. Stačí skutečné motokrosové obutí.

Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com/

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • tyfoza
  • Avatar uživatele tyfoza Topic Author
  • Offline
  • Fajny borec
  • Fajny borec
Více
4 roků 2 měsíců zpět #43243 od tyfoza
tyfoza replied the topic: Dělám ze Stromka enduro

Meli napsal: A neni to ztvrdnutí tlumiče přepákováním dáno spíš že tlumič působí na přepákování v jinym úhlu (víc do kolma tak má tlumič větší sílu) než s origo kostma? - zdvih může být stejný ale s kratšíma kostma je průběh tužší...


V tomhle si totálně nejsem jistý.
Selský rozum velí, že když by se tlumič uvolňoval, tedy by se zvětšoval zdvih, tak by měl být měkčí = delší kosti. A když mně tlumič tvrdne, tak vlastně zkracuju zdvih.
Nevím to!

Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.com/

Please Přihlásit se to join the conversation.

  • tyfoza
  • Avatar uživatele tyfoza Topic Author
  • Offline
  • Fajny borec
  • Fajny borec
Více
4 roků 2 měsíců zpět #43244 od Kysin
Kysin replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
Pochybovač nejsem, já ti fandím ale mě je líto těch peněz co se v tom utopí. Třeba ti kluci určitě je znáš co mají přestavěný transalpy na rally, to je na pohled krásný, tam to chápu to za ty prachy stálo. Jenže transalp je konstrukčně podobnej s několika off motorkama od hondy takže toho stavebního materiálu za dobrý prachy se dá sehnat po bazarech plno. Mě abych na té motorce mohl jezdit se ta motorka musí i líbit. Určitě dá se ta přestavba udělat kutilsky za relativně "levno" ale potom pochybuji že to bude nějak pěkně vzhledově vypadat. Zatím co jsem viděl na netu přestavby V-stroma tak mě to nenadchlo. Ale kdo chce kam pomožme mu tam a komu není rady tomu není pomoci :laugh: B)

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět #43245 od PetrOV
PetrOV replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
Já tyfovi taky fandím :)
Nicméně já mám motorku od dob "JAW" a tehdy se taky každý snažil z JAWY udělat něco jiného-čopra, silnici, enduro...byť to někteří dotáhli opravdu daleko, stejně museli nakonec uznat, že je to jen JAWA-byť mnohem lepší, než ty sériové kousky. Já proto šel cestou změny motorky.

Zas na druhou stranu je super, že do toho tyf jde a nehledí na dobré rady druhých, jeho experimentování pomáhá asi více lidem, než tuší :good:

Sry za OT

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
4 roků 2 měsíců zpět - 4 roků 2 měsíců zpět #43247 od Kysin
Kysin replied the topic: Dělám ze Stromka enduro
Tyfe jestly máš facebook vyhledej si Ch2 racing to jsou profíci na rally speciály, občas dělají i přestavby mastodonta, teď naposled třeba Yamaha xt1200z supertenere, jsou tam fotky z výroby hliníkových nádrží, třeba najdeš ispiraci.
www.ch2racing.it/index.php?&set=751&dom_...goria=Foto&no_tags=1
Poslední úprava: 4 roků 2 měsíců zpět od Kysin.

Please Přihlásit se to join the conversation.

Více
Moderátoři: Roman JakubMates
Powered by Kunena fórum