Rumunsko jsem vždy jenom  projel.Takže v zimě padlo rozhodnutí,že ho dáme trošku důkladněji.Přes zimu zpracuju body ,kam se chceme podívat a posílám to Radkovy.Od teď je to jeho starost.Není to daleko a náklady snad nebudou hrozné.Jídlo asi jako u nás a ubytování většinou v křoví u cesty ve společnosti toulavých psů mě i Kedarosovi plně vyhovuje.Nakupujeme standartní zálohu jídel od Expressmenu.Ozývá se nám Hajkys,že by jel s náma.Jeden člen z loňské výpravy Sardinie/Korsika na poslední chvíli odpadá,takže to vítáme.Jsme tři.Ještě před odjezdem si dáváme s Hajkysem sraz na Pastvinách u Žamberka,před tím jsme se nikdy neviděli.Vše proběhlo v pořádku.Jen roztlačujeme Danovu nestartující motorku a po natankování mažeme všichni domů.Hodí to do servisu a bude pokoj.

Jede se v sobotu.V pátek večer beru kolo a jedu 30km ke Kedarosovy,protože Dan to má přes celou republiku,tak bude spát Pá/So už  u Radka na zahradě.Pak to začalo.V půlce cesty telefon.Volá Radek,že Dana už dvakrát roztláčeli.Teď je v Moravské Třebové a zvažuje,že jede domů.V servisu nic nenašli a doma to startovalo.Stavuju se u mojeho mechoša  v Nákle a domlouvám tam,že se na to v sobotu ráno podívá.Takže Dan může jet dál a buď to  Tom zprovozní ,nebo jede domů.Super.Dan nás s Radkem nachází v hospodě tak ho deme ubytovat.Vracím se domů a mrknu ještě na forum,než to vypnu.A ejhle.Píše tam nějakej Bačauky,ani jeden ze tří lidí nemáme  v profilu telefon.Neodpustitelné.Jel by taky.Znám ho jenom z velmi humorného cestopisu- Maroko.Ale vytáčím jeho číslo a beru ho.4 je počet,který považuju za ideální.Chudák Mira balí do tří ráno a dopíná totálně,ale totálně mrtvou řetězovku.LOL

DEN1

Ráno nespěchám.Sraz je u mechanika,kde mají kluci být v 8.O půl 9 jsem už ve vedlejší vesnici a u pumpy beru plnou.Projíždím Pňovice  kilometr za pumpou a uprostřed dědiny mi zhasíná motor.Prostě jako když otočíš klíčkem.Krve by se ve mně nedořezal.Vzal sem naftu.Ne,takovej debil nejsem.A pak mi to zapaluje.Je to týden.Mám čerstvě obuté Scouty.Moje první hrubší gumy.Letím ve stoje rozsekanou polňačkou a zkoumám,co to umí.Velkou rychlostí vlítám do díry,co je spravená rumiskem ze stavby.Ozve se rána jak prase a zhasíná motor.Když zastavím,tak už sem zelenej.Týden před dovolenou zruším mašinu.Jak sem se pojmenoval tady nejde napsat.Pod motorem je plech.Stavím to na bočák a hledám.Nic.Nevím ani kde jsem.Někde v polích poblíž Olomouce.Nejde nastartovat.Chvilku s tím manipuluju a najednou to prostě chytne.Nevím proč.Dojíždím domů stylem jak 18letá slečna v autoškole,ale už se to prostě chová normálně.

Zastavuju  a zkouším nastartovat.Jde to,ale po zaklapnutí kvaltu to zdechne.Ale to přece znám.Tohle sme řešili loni na Korsice na CB.Opírám to kufrem o barák a študuju stojan.Jasně,že jo.Šutr v polu dal takovou pecku do uchycení policajta,že přestřihl jeden ze dvou šroubů.A druhej se pomalu povoloval.No ulevilo se mi jak prase.Hold  plech se musí vychytat. Volám Radkovy,co se děje a ten hlásí,že Dan už startuje.Byly to uhlíky.Dan bude muset doma asi změnit servis.LOL.Volám domů tatovy,jestli má vytahováky,nebo jet taky k Tomovy.Má,takže to přitahuju páskou a jedu domů.Kluci přijíždí ke mně,když to odvrtáváme.Tata je obeznámen s nestartujícím stromem kolegy a když se vracím ještě i já,tak si z nás,i s bráchou,nezapomenou dělat pěkný kozy.Nějak se nemůžem odlepit.Novej šroub je na místě a já navrhuju,že to pro dnešek stačilo a pojedem až zítra.Neprochází to,tak jedem.Jedem na Košice.Dan  si vychutnává každý start a svítí,jak sluníčko.Zvláštní,co dokáže funkční startér.Bačaukymu se naše zdržení hodí.Několikrát si voláme.Balíme  to dřív,aby nás dojel .Nakonec je to kemp Podlesok pod Popradem.Postavíme stan,uvaříme a jdem na pivo.Bavíme se o tom,kdo ho zná.Jsem asi jedinej.Z Doušova srazu.Se setměním u hospody zabublá stromek.Mávnu na něho,sundá přilbu,a do prdele, no tak to není on.Nevadí.Seznamujeme se.Mira je mokrej,takže si vedle nachází chatku.A pak už jen dvanáctka Topvar.

DEN 2

Balíme a jedem k restauraci u vjezdu.Požerem a už jedeme Maďarskem.Zrušit to.Na hranicích měníme nějaké peníze,ale 1 euro za 4.1 RON teda nic moc.Kolem je spousta žebrajících děcek,tak chodíme na střídačku.Pokračujem na bod č.1.Veselý hřbitov v Sapanta.V Satu Mare je uzavírka.Od dědu s plácačkou se nedozvídáme nic,takže to Mira objíždí asi přes tři vesnice po polních cestičkách,který si moc užíváme.Zvednutá řidítka od Lubora si moc pochvaluju.Hřbitov už dnes nedáme.Dohání nás pěkná bouřka.A dožene.Uprostřed lesa nás to chytne tak,že zastavujeme.Po 15 minutách jedem dál a, samozřejmě,za rohem je penzion.Nejde tam elektrika a chcou 40 LEI,ale vaří na plynu,takže to berem.Kedaros  s Mirou si dávají řizek a já s Danem slavný Mititei.Lupnem pár piv.

DEN3

Jedem na hřbitov.4 LEI.Při odjezdu se mi seká spínačka.Nejde to odemknout.Mira pohotově vytahuje WD40 a je po problému.Už ho mám pod sedlem taky.Už jsem tady byl dvakrát,ale netušil jsem,že je tady krásný,70 m vysoký, dřevěný kostel.Jenom kousek od hřbitova.Kedaros taky v zimě něco dělal.Prohlížíme ho,fotíme.Je to neuvěřitelná,tesařská práce.Místní abatyše nás upozorňuje,že moc řvem a jedem dál na Lake Izvorul Muntelui.Cesta hrůza.Díra na díře.Výběr  stopy bez díry často nemá řešení.Potkáváme čtyři starý chlapy od Pardubic,co jsou tady na choperech.Šílený.Jedem cestou,která obkružuje jezero a je to moc pěkné.Pokračujem přes sedlo Prislop,kde Mira tajně fotí vrcholový kostelík a následně zdrhá před blížícím se popem,který chce svůj desátek.Ten ale netuší,že my nepustíme.Projíždíme vesnici,kde jsou,po včerejšku,záplavy.Zbořené domky,zahrady pod vodou,všude bahno a bagry,co to odklízejí.Prokličkujem  a hledáme spaní.Přijíždíme k nádhernému lanovému mostu přes rozvodněnou řeku.Vůbec se mi to nelíbí,ale nakonec se po něm jdu projít i já.Zlomyslnej Bačauky mi ho nezapomene rozhoupat.Kolem jezera je to marné,ale pak přichází malý lesík.

DEN4

Další cíl-soutěska Bicaz není daleko.A je nádherná.Tenká,klikatá cesta podél řeky mezi několika set metrovými stěnami.Zastavujeme v rozšířeném místě,kde to kazí stánky s nesmyslama a fotíme.Kousek dál je jezírko Lacu Rosu,které vzniklo sesuvem.Ale je to jen kaluž,ze které čouhají stromy.Chceme zastavit a už se po nás žene pacholek s bločkem.Ten ale netuší,že my nepustíme.Takže přidávám a zastavuju o zatáčku dál.Na Danovo doporučení rušíme návštěvu Sighisoary.Radek navrhuje nedaleké solné doly.Podle fotek paráda.Míříme na Praid a potkáváme něco,co tam vůbec nepatří.Dlouhý ůsek luxusních,dlouhých serpentin s dokonalým asfaltem.Dáváme mozek switch off a jdem na to.Vyblbli jsme se fest a stojíme u lomu.Je tam zájezd maďarů.Jinak nikdo.Proti angličtině jsou zcela imunní,včetně učitelů,takže vyrážíme po značkách.jenomže ty vedou přes brod,který se,po té bouřce,nedá přejít.Takže zpět a odjezd.Při výjezdu z lomu nacházíme zavřenou závoru.Někomu se tam nelíbíme.Naštěstí to ten vůl nezamkl.Míříme přes celkem zasekaný Brašov  na Bran.Je 6.30 a boreček na parkovišti říká,že hrad je do osmi.Platíme a jdem.Mira zůstává s partou Poláků na stromech u motorek.Na hrad pouští pouze do šesti,takže se otáčíme a já mířím rovnou k budce výběrčího.Sem dost nakrklej.Jasně,že vzal roha.Šmejd.Nacházíme banku a měníme ečka v rozumném kurzu.Když už jsme tady,tak najdem kemp a vrátíme se ráno.Jeden je přímo ve městě,takže dnes bude sprcha.

DEN5

Z kempu jdeme na hrad pěšky.Boreček tam zase není.Šmejd.Platíme 25 LEI a prolézáme ho i se zahradou.Dělali futra tak 1.7 m,takže se s něma 2x potkám,ale hrad je to pěknej.Odjíždíme a nedaleko odbočujeme na hrad Rašnov,ale musí se tam nechat mašiny dole a nahoru jet autobusem,takže jedem dál.Nádherné ůseky mezi malýma cigánskýma vesničkami jsou to pravé Rumunsko.Díry,prach a 4 vstromy.Zastavujeme v malém obchůdku pro chleba a lidi  z nás mají vánoce.Parkujeme u lanovky z Busteni na Babele a chceme jet nahoru.Má dva ůseky.Do 1400m a druhý do 2000m.Jdu se zeptat na cenu.30+30 Lei.Ptám se,jestli se dá první ůsek vyjet na motorce.Že jo,ale cesta je placená.Tak to kupujeme  od spoda.Když se kabinka pohne,tak mi moc veselo není.Nemám to rád a trubka uprostřed je celá moje.Kluci si ze mě dělají prdel.Jak jinak.Nahoře je celkem zima,ale nádherně.Je tam lyžařské střediso.Za hodinu jede poslední kabina dolů,takže tam dlouho nepobudem.Dole se rozhodujem,že tu cestu do 1400m zkusíme a je nám jasný,že nás zase obrali.Není placená,protože je tam spousta hotelů podél cesty.Dan je na tu mrchu v pokladně dost naštvanej.Už je pozdě,tak nacházíme flek u malé říčky a odlehčujeme kufry o nějakej chlast.

DEN6

Ráno pokračujeme na bahenní sopky Paclele Mari.Projíždíme vesnicí Berca a už jsou tam cedule.U sopek je i malý kemp.Zastavujeme pod kopcem na kterém by měly být,ale nahoru jdu sám.Jsou tam.Některé se tváří dost naštvaně.Chodím mezi jednotlivýma dírama opatrně,abych se někam neprobořil.Zkouším šáhnout na bahno v sopce a kupodivu je studené.Fotím a jdu zpět.Potom se rozhodli i kolegové takže čekám zase já.Chceme pokračovat na Constanta,ale obě navigace se dost rozcházejí v názoru kam jet.Nakonec jedeme podle Bačaukyho.To ale netušíme,že se rozcházejí proto,že Mira nemá zakázané nezpevněné cesty.LOL.Ze začátku sice byly panely,ale ty končí a za následující vesnicí přichází hluboký štěrk.Jedu předposlední.Po chvilce si sednu a kontroluju Dana v zrcátku  za sebou.Není tam.Chvilku čekám a jedu  zpátky.Jo,složil to,ale jenom urazil blinkr,trocha krve na lokti a rýhy na kufrech.Padák zapružil a otiskl se na kapotu.Gratuluju mu k od odblanění kufrů.Bez škrábanců nevypadají žádný dost tvrdě.Kedaros s Mirou na nás čekali za stádem ovcí a chtěli nám udělat super fotku,ale nedočkali se.Tak aspoň fotím Dana na telefon.Setkáváme se v následující vesnici.

Pokračujem na  Constantu ,ale už je pozdě.V osadě Bugeac jsou nějaké velké značky na-asi- sportovní areál.Zastavujeme u brány a stojí tam nějací dva maníci.Vedle nich mladá kočka sedí na novým Intruderu.Mira se jich nadrzo ptá,jestli by jsme tam nemohli spát.Borec říká,že se musí zeptat bose a odchází.Za chvíli se vrací chlap jak hora.Mrkne na čtyři motorkáře a říká,že jo.Objíždíme areál a je nám určené místo u rybníka.Super.Ptám se na koupání,ale bos říká,že ne a nabízí nám kohoutek s hadicí.To nám stačí.Ptám se na cenu a bos mává rukou,že nic.Nejsme totiž v žádným kempu,ale v rezidenci podnikatele,který má veliké chovné jezero.Ptám se jestli se tady dá někde koupit pivo a dozvídám se,že to nemám řešit a dojít večer na dvůr.Má tam pergolu se vším všudy.Nasedá i s dcerou na Intrudera a mizí.Stavíme stany a kolem lítá asi 7 psů.Divím se,že nás rovnou nevyrazil,ale  v altánku na dvoře-kromě toho Intrudera –stojí ještě  DR a Virago.Podle mě prostě motorkář pomohl motorkářům.Uvaříme a jdu pro pivo.Sedí tam jeho lidi u fotbalu a jak mě vidí,tak hned chystají sklo.Dostanu dvoulitrovku piva,ale vymluvím se na ůnavu,že chci jít ke stanu.Zareagují tak,že dostanu ještě jednu.Chci zaplatit a oni se tomu řehní jak sviňa.Jdu za klukama a obě flašky ztrestáme.

DEN7

Ráno přijíždí loď a vykládá tak 2 metráky ryb.Jeden chlap přináší jednu Mirovu sandálu.Rozkousanou.Taky mu zmizel ručník.Je trochu nasranej,ale my se chlámem.Čokli si hráli.

Boss náz zve na prohlídku do haly a ukazuje nám kádě s rybama.Nádhera.Z  tohohle má ty prachy.

Všechny nás obejme a my jedem.Constanta nás vítá celkem hustým provozem.Parkujeme u přístavu u restaurace,pojíme a Mira zase nechce jít od motorky.Tak hlídá.Prohlídka je zklamání.Normální rumunský město,kde chcíplou kočku na ulici nikdo neřeší.Pokračujem na nejvzdálenější bod cesty.Pláž na břehu Černého moře u Vamma Veche.Zajíždíme až dozadu,kde není moc lidí.Vidíme hraniční přechod do Bulharska.Koupeme se,vaříme.A chcem jít spát.A pak to začne-přijeli jsme v pátek a ve dvou plážových barech začne disko.Je to sice tak 300m,ale kravál neuvěřitelnej.V 5 ráno,když to skončí,tak přijíždí auto a banda nachcanejch rumunů se zakempí  5 metrů od nás a staví stan.Furt pípají alarmem a dělají bordel jako když pět nachcanejch rumunů staví stan.

DEN8

Mira navrhuje si od těch děravých cest odpočinout v Bulharsku.Na hranicích jsme za 10 minut.Navštěvujeme starou vrtnou plošinu a nádhernou skalní bránu v moři opodál.Kousek dál  zná Mira kemp,kde už byl a přesto,že jsme nic nenajeli,tak děláme odpočinkový den.Tuhle noc jsme v podstatě nespali.Jsme kousek od Balčiku.V restauraci dáváme objed za 10 Leva,pivo a kluci víno a padáme do stanu jak zdechliny.Kromě prvních 3 dnů je pořád přes 35 stupňů.

DEN9

Ráno se koupeme  a jedem shánět benzín.Jedeme zpět 3 km na pumpu a když se vracíme,tak zjišťujem,že byly pumpa  hned u kempu na druhou stranu.Inu Garmin.Vracíme se Bulharskem zase nahoru a po 500km zastavujeme u rybníka s posekanou loukou.Evidentně soukromou.Chvilku váháme a pak se vydávám na průzkum druhé strany rybníka,kde nacházím super plac za vysokým rákosím.Stavíme stany a někteří se i koupem.Mám 1.5 l piva,co má asi tak 30 stupňů.Nikdo nechce.Super.Vaříme .Zpoza rákosí vyjdou dva chlapi,ale jak nás zmerčí,tak mizí.Asi pytláci.Lezem do stanů.Mira povídá-Někdo jede-přijíždí auto.Synchronizovaně s autem z rákosí vylízají dva borci se sekerama.Ajaj.Někde mám pepřák,ale nevím kde.Auto zastavuje u nás a stahuje okýnko.Mira se toho ujímá a napřed pozdraví.Chlap za volantem zdraví taky.Vysvětluje mu,že jsme jen utahaní a chtěli by jsme tu jen přespat.Chlap se ptá,jestli-ryba jesť-když se  dozvídá,že-ryba ňet-tak se ptá-Vy Polonia?Ne, my čekoslovakia.-Slibujeme,že nebude oheň a bude tu ráno čisto.Usměje se a povoluje nám to.Pacholci zase mizí.Byla to protipytlácká hlídka.

DEN10

Ráno směřujeme na Poenari-pravý Drákulův hrad.Je to asi 250 km,ale cesta hrozná,takže to jedem skoro celý den.Po cestě se nám ztráci Mira,ale zase se najdem.K hradu dojíždíme k večeru,takže hledáme kemp.Ptám se ve dvou penzionech,ale v obou chtějí moc.Nakonec zjišťujeme,že stojíme vedle kempu.Bereme chatky.Na hrad je to asi 2km Dáme to ráno pěšky.Mira zjišťuje,že mu praskl zámek na kufru.Sedá na stroma a jede shánět kurtu.Cucám pivo-Bucegi-hroznej blivajz,ze kterýho bolí hlava už když ho pijete a od hradu přijíždí tři Vstromy.Vystřeluju a jdu mávat,protože mám takový tušení.Jistě-JirkaV a spol.Paralelní výprava z Vstrom klubu.Že se ale potkáme v jednom kempu,tak to sem nečekal.Ubytují se vedle nás.Jsme v kempu sami.7x Vstrom,paráda.Mira se vrací až po dlouhé době.Sehnat kurty tam není snadný.

DEN11

Ráno necháváme stromy v kempu a jdeme pěškobusem.Jura s klukama  vyráží později.Mirovy se to zdá daleko,tak mávne na první auto a to okamžitě zastavuje.Je to autoškola a za pár minut sme tam.Ještě není 9 hodin a už to vypadá,že bude zase hic.Dole potkáváme chlapa co to tam kasíruje,takže jsme první.Jdem společně nahoru asi 800 schodů.Mirovy se to nelíbí a furt fotí.Prej by mu to nikdo nevěřil.Celé trosky jsou podepřeny betonovýma chodníkama.Nevypadá to dobře,ale bez nich by to asi už spadlo.Fotíme a přicházejí kluci.Vracíme se do kempu a loučíme se.Jedou přes transfagaraš domů.Vyjíždíme v poledne a sháníme pumpu.Po nedorozumění se trháme na dvě poloviny.Mira s Danem na nás čekají na další pumpě,ale Radkova GPS vede jinudy.Nacházíme se až po 60 km a trochu se hádáme.Ale pak dobrý.Následuje slavná 7C.Jedním slovem nádhera.Jenom se musí hlídat stáda krav a ovcí.Na vrcholu 7C je velké turistické centrum a pěkné jezero.Něco pojíme a jedem dolů.Sjezd hodně připomíná Stelvio.V oblasti je velká koncentrace motorek.Nedaleko začíná 67C na kterou jsem se těšil,ale je to jen obyčejná,rozbitá klikatice lesem.Každých 200m je překop a na hodně místech kusy nového asfaltu utržené a sesuté do potoka pod cestou.Spousta bagrů a zátarasů.Dojíždíme na přehradu,kde stojí stánek se zmrzlinou uprostřed ničeho.Super.Jedem směr Hunedoara na hrad Corvin.Míjíme slavné cigánské paláce,které jsou tak přeplácaný,až jsou hnusný.Projíždíme město a najednou prda jak kráva.Nevíme,co to bylo.Nacházíme parkoviště u hradu a vidíme oblaky prachu.Rumuni,za normálního provozu ,odstřelili vysoké silo,ale to zůstalo zešikma stát.Smůla.

Mira zase nechce od motorky.Je hic jak prase.Tak se zašije do hospody a my jdem.Po vstupu na nádvoří zůstanu stát a přemýšlím.Pak se směju.Kompletně celé nádvoří důvěrně znám.Kdo hrál Hidden and Dangerous 2,tak je tam jak doma.Zachovaly i většinu sálů,kde se jedna mise odehrávala.Kompletně to obšlehli.Po prohlídce si dáme obídek a jedem.Máme těch děr po krk a chceme dnes už vypadnout.Potkáváme na pumpě polský pár na dvou choperech.Masochisti.Ženská dokonce na dírách urvala kufr.Tak ho má chlap přikurtovanej na svojí.Přejíždíme do Maďarska a hledáme plac,ale marně.Nakonec se přesměrujem na nedaleký kemp.Mám strach z ceny-jsou v něm termální bazény.Na recepci nikdo.Tak jedem dovnitř.Přichází jeden z ubytovaných a říká,že se to dá vyřídit až ráno.Prozrazuje nám i číselnou kombinaci k brance k bazénům,ale tam už nejdem.Kluci ještě opravují  Danovu nesvítící mášu –marně-a spát.

DEN12

Ráno jsme odhaleni,tak jdeme  platit.Asi 14 E.To jde.Cesta celkem nuda.Na jednom kruháči se dívám doleva,do prava a vidím motorku s kuframa zespod.Autu prej nešly brzdový světla a zašlápl to.Mira to stihnul vykličkovat driftem,ale Dan lehnul.Nic se nestalo.Na kraji zase nasadíme z uchycení vyskočený blinkr ,zanadáváme si na plechovky a jedem.Mira nás už dlouho láká na Oravu.Vede nás tam hodně pěknýma cestama.Těsně před přehradou konečně zmoknem.Vítáme se s Jankem.Odnosíme z jedné nové chatky polystyren a jdem k Edymu na pivo.Mirova řetězovka už to asi zvládne.Ovšem jeho zadní blatníček Puig Rumunsko nezvládl čeká ho plastika.

DEN13

Ráno jedou kluci do mototechny pro nějaký součástky,aby Dan aspoň trochu svítil.Mira obchází celé vedení drátem a dává na něho vypínač.Funguje to.Chvilku zevlujem a jdeme na slíbenou vyjížďku po Oravě.Mira dělá potíže.Prej nefouká.Pokouší se nastartovat pontonovou loď,ale marně.Vedle stojí  3 plachetnice.Z prdele ukazuju na tu největší a nejhezčí,že bereme tuhle.No a bereme,protože je to Jankova 8.5m dlouhá,závodní jachta Máša.Mira nahazuje motor a vytahuje ji z přístavu.Vypíná motor a jede se na kosatku.Trochu se rozfoukalo a je to super.Jenom škoda,že nemůže vytáhnout víc plachet.Na to by museli být dva,ale my by sme se prej asi po….. .Je štíhlá,takže se dost naklání.Mira diriguje naše přesuny  z leva do prava a jedem.Jak s tím může stoupat proti větru sem do dnes nepochopil,ale jde to.Objíždíme dva ostrovy dokola a jedem do přístavu.Kus od břehu se balí plachta a nahazuje motor.Přichází Janko a prosí Miru,jestli by nešel  povozit skupinku turistů.Jasně že jo.Pontonboat si to mezitím rozmyslel a motor jede.Po návratu následuje hospoda.

DEN14

Ráno trucují dva Stromy.Asi se jim nelíbí dva dny v hodně vlhkém prostředí.Danův na poslední chvíli chytá,ale můj se musí žduchnout.Loučíme se s Jankem i všema ostatníma a za chvilku projíždíme Makov.A domů.